مازندران میزبان همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌های دولتی کشور است

چهل‌ و هشتمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌های دولتی کشور به میزبانی مازندران در دانشگاه غیردولتی شمال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 24 August 2015
عباس‌علی رستمی یکشنبه شب‌ در جمع خبرنگاران بیان کرد: چهل‌ و هشتمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌های دولتی کشور به میزبانی مازندران در دانشگاه غیردولتی شمال برگزار می‌شود.
وی افزود: این همایش با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌های دولتی معتبر، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و اساتید نام‌آشنای دانشگاه‌های کشور روزهای 11 و 12 شهریور ماه جاری برپا می‌شود.
رستمی با اعلام اینکه موسسه آموزش عالی شمال سال 1374 مجوز تاسیس را از شورای گسترش و شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفت، بیان کرد: پس از آن در سال 1375 فعالیت این دانشگاه با جذب دانشجو در دو رشته تحصیلی آغاز شد.
رئیس دانشگاه غیردولتی شمال که تحصیل 7 هزار دانشجو در این دانشگاه را هم در تجربه کاری خود داشته است، اظهار کرد: هم‌اکنون 5 هزار و 887 دانشجو در این مرکز علمی مشغول به تحصیل هستند.
این مسئول با اعلام اینکه سعی کردیم توسعه این دانشگاه در جهت فنی و مهندسی پیش رود، گفت: به‌دنبال این بودیم که رشته‌های فنی و مهندسی قدرت جذب و کارایی بیشتری در جامعه دارند.
رستمی با اعلام اینکه هم‌اکنون در این دانشگاه 21 رشته گرایش مقطع کارشناسی پیوسته، هفت رشته گرایش کارشناسی ناپیوسته، 17 رشته گرایش کارشناسی ارشد و دو رشته مقطع دکتری فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: فضای دانشگاه 75 هزار و 716 مترمربع بوده و 50 هزار مترمربع زیربنا در آن مهیا است.
وی با اشاره به وجود چهار دانشکده فنی مهندسی، مهندسی عمران، علوم انسانی و اجتماعی، تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه غیردولتی شمال، ادامه داد: با آغاز فعالیت این دانشگاه از سال 1375 تاکنون 16 هزار و 812 نفر دانش‌آموخته داشتیم.
رستمی با تاکید بر اینکه 53 عضو هیئت علمی تمام‌وقت در این مجموعه مشغول به‌کار هستند، افزود: تعداد پنج عضو هیئت علمی نیمه‌وقت و 406 مدرس مدعو به همراه 108 نفر از کارکنان در حال خدمت‌رسانی هستند.
وی با تاکید بر اینکه با قبول میزبانی از همایش سراسری معاونان دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور به‌دنبال نمایش توانمندی‌های این مرکز علمی و نشان دادن توان بخش خصوصی در زمینه علوم و تحقیقات هستیم، گفت: دستاوردهای این مجموعه زاییده همکاری مستمر همه اعضای هیئت علمی و کارکنان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار