به گزارش تابناک قم، یکی از برندهای معروف تولید سوهان و شکلاتسازی در قم، اقدام به تولید شکلاتهایی در اشکالی همچون لب، و لوازم آرایشی زنانه میکند.
این اشکال در جعبههایی با طرحهای کودکانه به فروش میرسند و از طرفی مصرفکننده اصلی هرگونه خوراکی با اشکال فانتزی، غالبا کودکان به حساب میآیند؛ برای همین این محصولات از نظر روانشناسی میتوانند دارای اثر سوء بر ردههای سنی کودکان باشند.
از طرفی در شهری که بیشتر به فرهنگ و عرضه محصولات فرهنگی آن شناخته میشود و بزرگان نیز همواره بر صیانت و حراست حفظ این جایگاه تاکید کردهاند؛ چرا باید یک برند معروف که به اسم قم شناخته میشود؛ اقدام به عرضه چنین محصولات غیرفرهنگی کند!؟
درحالی که الزام و یا حتی انتظاری به تولید محصولی با مشخصات فرهنگی نیست و صرفا روی سخن این است که چنانچه در بحث ترویج فرهنگ اسلامی، حرکتی صورت نمیگیرد، اقلا کار ضد فرهنگی نیز نشود!
منبع: قم نا