خریداری 1500 تن جو از کشاورزان فارسی

مدیر کل امور عشایر فارس از خرید هزار و ۵۰۰ تن جو توسط اتحادیه و شرکت‌های تعاونی عشایری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 01 June 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روح الله بهرامی گفت: تاکنون هزار و ۵۰۰ تن جو توسط شرکت‌های تعاونی خریداری شده و میان دامداران متقاضی در حال توزیع است.
وی اظهارداشت: با توجه به اختصاص سطح قابل توجهی از زمین های کشاورزی به کشت جو آبی و دیم، بارش نزولات جوی و فعالیت و کیفیت مناسب مزارع پیش بینی می‌ شود که مجموعه تشکل‌ها بیش از ۱۰ هزار تن جو خریداری کنند.
مدیر کل امور عشایر فارس اضافه کرد: از معضلاتی که دامداران عشایری با آن مواجه هستند، نوسانات شدید قیمت جو در فصل پاییز و زمستان است که سودحاصله به جیب دلالان و سودجویان می‌رود .
بهرامی افزود: در راستای حمایت از جامعه عشایری و پشتیبانی از دامداران، درصد قابل توجهی از نیاز عشایر به علوفه توسط مجموعه تشکل‌های عشایری شامل اتحادیه استانی و ۲۳ شرکت تعاونی تامین می‌شود.
مدیر کل امور عشایر فارس تصریح کرد: در سال‌های اخیر به جهت بهبود تغذیه دام، افزایش بهره وری و تولید، عدم استفاده از تک محصولی ، بهره برداران می‌توانند از علوفه‌های جایگزین جو مانند کنسانتره استفاده کنند.
استان فارس بالغ بر ۲۷ هزار خانوار عشایری و سه میلیون راس دام دارد که دام عشایر علاوه بر تعلیف در مراتع، فصولی از سال با جو تغذیه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار