چاقی مقدمه‌ای برای بیماری‌های دیگر

مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: بهترین روش کاهش وزن استفاده از رژیم‌های غذایی سالم و تنظیم شده است.
کد خبر: ۸۸۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸ 19 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:یوسف نقیایی مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت یزد گفت: چاقی مقدمه‌ای برای بیماری‌های دیگراز جمله دیابت، فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی، بعضی از سرطان هاو مشکلات استخوانی مانند کمردرد و مشکلات مفصلی است.

او افزود: یکی از مشکلات زندگی مدرن اضافه وزن و چاقی است که آمار آن روبه رشد است و بهترین روش کاهش وزن استفاده از رژیم‌های غذایی سالم و تنظیم شده است.

نقیایی ادامه داد: برای مقابله بابیماری چاقی افراد از روش‌های اشتباه مختلف مانند داشتن رژیم‌های غذایی سخت، نخوردن بعضی وعده‌های غذایی از جمله نخوردن صبحانه و شام، استفاده از دارو‌های لاغری که خیلی از این دارو‌ها استاندارد نیست استفاده می‌کنند.

مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت یزد گفت: استفاده از ورزش و فعالیت بدنی روش سالمی است، اما اگر بی رویه باشد منجربه آسیب‌های جدی دربدن می‌شود و ورزش به تنهایی منجربه کاهش وزن نیست و به محض ورزش نکردن وزن دوباره به میزان قبل برگشت می‌کند.

نقیایی بیان کرد: یکی ازبهترین روش‌های لاغری استفاده از رژیم غذایی صحیح تحت نظر متخصص تغذیه است و رژیم‌های غذایی تنظیم شده تمام نیاز‌های غذایی فرد با توجه به سن و شدت فعالیت روزمره را در نظر می‌گیرد.

او ادامه داد: رژیم غذایی مناسب طوری تنظیم شده که منجربه کاهش وزن صحیح و از دست دادن مقداری انرژی شود و چربی‌های اضافی ازبین می‌رود و استفاده از رژیم غذایی نادرست آسیب‌های دائمی و جبران ناپذیربه بدن می‌زند.

نقیایی گفت: عوارض جانبی استفاده ازرژیم غذایی نادرست از جمله ریزش مو، کم خونی، لاغرشدن بی رویه صورت است و افرادی که رژیم غذایی صحیح دریافت می‌کنند به صورت کامل و درست از رژیم غذایی استفاده کنند که دچار کمبود انواع موادغذایی نشوند.

او افزود: مقدار کاهش وزن با رژیم غذایی مناسب حدود ۲ تا ۴ کیلو در ماه برای فرد برزگسال است و کاهش وزن سریع و بیشتر از این مقدار منجربه آسیب‌های جدی به بافت و اجزای بدن مانند عضلات، پوست و موی افراد می‌شود و استفاده از روش جراحی برای لاغری نه تنها ریسک عمل جراحی مانند بیهوشی دارد بلکه منجربه بازگشت چاقی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار