خسارت 12 هزار میلیاردی کرونا به صنعت گردشگری

کرونا ۱۲هزار میلیارد تومان به صنعت گردشگری کشور خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۹۰۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ 02 October 2020
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،در آیین افتتاح طرح‌های گردشگری در زواره اردستان، اضافه کردن زنجیره‌های دیگر گردشگری در افزایش این عدد موثر دانست و افزود: امید می‌رود با مدیریت کنترل کرونا، مجدد شادی و نشاط مهمان خانه‌های گردشگری ایران شود.

ولی تیموری افزود: در شهرستان‌ها سرمایه گذاران صنعت گردشگری زمینه احداث مجموعه‌های گردشگری و اقامتگاه‌های سنتی باعلاقه حرکت می‌کنند.

وی، توسعه زیرساخت‌ها برای دوران پسا کرونا را مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت حمایت از مجموعه‌ای در قالب ۱۴رسته شغلی بسیار آسیب دیده از کرونا را مدنظر قرار داد و که برای ۳ماه امحال مالیات و ارزش افزوده و حق بیمه کارفرمایی و قبوض حامل‌های انرژی و تسهیلات را شامل می‌شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه برای بخش تسهیلات کرونا وام با کامزد ۱۲درصد به ازای هر فرد شاغل در مجموعه گردشگری ۱۶۰میلیون ریال در نظر گرفته شده است افزود: تا امروز حدود دوهزار و ۶۰۰میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و ۶هزار میلیارد ریال پرونده در بانک‌ها در دست بررسی برای اعطای وام است.

تیموری گفت: دولت با توجه به استمرار این شرایط تسهیلاتی را در قالب یک بسته بخشی مدنظر قرار داده است و در رایزنی‌ها بسته نهایی شده و هفته آینده رسمی اعلام خواهد شد.

وی افزود: در روز‌های بحران کرونا سفر‌های گردشگری خارجی‌ها به ایران ۹۶درصد کاهش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار