39 هزارتن انجیر خشک از فارس راهی بازار می شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۹ هزار تن انجیر خشک از باغات استان برداشت و تولید شود.
کد خبر: ۹۰۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 03 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مجید پاکاری اظهار داشت: استان فارس با سطح زیر کشت بیش از ۵۰ هزار هکتار و تولید بیش از ۳۸ هزار تن انجیر خشک رتبه اول سطح زیر کشت و تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

او افزود: از حدود ۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت انجیر فارس ۱۰ هزار هکتار غیر بارور و مابقی بارور است.

پاکاری ادامه داد: شهرستان استهبان باسطح ۲۳ هزار هکتار بزرگترین تولید کننده انجیر خشک استان و کشور است و پس از آن شهرستان‌های نی ریز، داراب، جهرم، کوهچنار، فیروز آباد، کوار و خرامه هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بین ۳۶ هزار تن تا ۳۹ هزار تن انجیر خشک از باغات استان برداشت شود.

او اظهار کرد: متوسط برداشت انجیر خشک در استان حدود ۹۷۰ کیلوگرم در هکتار در سال گذشته بوده است، افزایش رشد بیش از ۵ درصد دور از انتظار نیست.

پاکاری با بیان اینکه عملیات برداشت انجیر خشک در استان از اوایل شهریور شروع شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد، گفت: بیش از ۹۰ درصد از انجیر تولید به صورت خشکباری به بازار ارائه می‌شود و کمتر از ۱۰ درصد آن فرآوری می‌شود.

او تصریح کرد: عمده انجیر صادراتی استان به کشور‌های چین، هنگ کنگ، ویتنام، هند، کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و بیش از ۱۰ هزار بهره‌بردار به صورت مستقیم از کشت و کار انجیر ارتزاق می‌کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ واحد سورتینگ، بسته‌بندی و فرآوری انجیر در استان فارس فعال هستند و با صدور مجوز، ۱۰ واحد به چرخه فعالیت در این زمینه اضافه خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار