۱۹۷ میلیون دلار تجهیزات خطوط تولید به استان مرکزی وارد شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۹۷ میلیون دلار انواع کالای مورد نیاز خطوط تولیدی واحدهای صنعتی این استان در سال جهش تولید تامین و به این استان وارد شد.
کد خبر: ۹۲۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷ 03 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، جعفر اصغری ، با اعلام این خبرافزود: کالاهای وارداتی استان مرکزی از ۴۳ کشور جهان از جمله چین، ترکیه، امارات، هند وارد شده‌ که بیشتر آن تجهیزات و سازه‌های فنی و مواد اولیه خطوط تولید بوده‌ است.
وی، وزن کالاهای وارداتی به استان مرکزی را ۷۹ هزار تن اعلام کرد و گفت: واردات انواع کالا با نظارت مستقیم سازمان صمت انجام می‌شود و از نمونه کالاها و مواد اولیه‌ای که مشابه داخلی آن‌ها وجود دارد، جلوگیری می‌شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ثبت سفارش کالاهای وارداتی را پنج هزار و ۸۱ سفارش به ارزش تقریبی ۹۵۵ میلیون یورو برشمرد وافزود: چهار هزار و ۶۲۴ مورد به ارزش ۹۰۶ میلیون یورو عملیاتی شده است.
اصغری میزان صادرات استان مرکزی ۴۳۱ میلیون دلار ذکرکرد و گفت: شمش آلومینیوم، آب معدنی، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته‌گری، الیاف پلی‌استر، میلگرد آجدار، گل و گیاه، پلی‌اتیلن و لبنیات از مهمترین کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری بوده‌ است.

۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که بیش از ۳۰۰ واحد آن فعالیت صادراتی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار