در زمان آلودگی هوا، در خانه بمانید/ غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان بیش از پیش مصرف کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به همشهریان توصیه کرد با توجه به آلودگی هوا تا حد امکان از خانه خارج نشوید و این مهم توسط بیماران قلبی عروقی، سالمندان کودکان و کسانی که دچار بیماری‌های ریوی هستند بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 05 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر سید محمد جمالیان افزود: آلودگی هوا در شهرهای صنعتی مانند اراک سبب بروز بسیاری از بیماری های تنفسی،ریوی و ... می‌شود بنابراین در روزهای آلوده توصیه می شود که تا حد امکان برای حفظ سلامتی خود از خانه خارج نشوید.
وی یادآورشد:آلاینده های هوا در روزهای آلوده به درون ریه نفوذ کرده و در رگهای بدن پخش شده و به ارگان‌های مختلف آسیب می‌رسانند.
وی تاکید کرد: در روزهایی که شاخص های آلودگی هوا بالا است به برخی نکات بسیار مهم و حائز اهمیت است و رعایت آنها باعث می‌شود تا آسیب‌های ممکن به حداقل برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه در این روزها از پیاده روی و دوچرخه سواری در خیابان های شلوغ جداً پرهیز کنید گفت:به جای ورزش کردن در محیط های باز در خانه ورزش کنید.
او یادآور شد: غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها نظیر میوه و سبزیجات را بیش از پیش مصرف کرده و کودکان را در فضای باز و آزاد قرار ندهید.
او افزود: در روزهای آلوده همه افراد جامعه تحت تاثیر این آلودگی قرار می‌گیرند اما بیمارانی که مبتلا به آسم،بیماری های قلبی و تنفسی،کودکان و سالمندان،مبتلایان به دیابت و زنان باردار باید بیشتر از همه مراقب خود و سلامتی شأن باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار