افتتاح ۳۱ گلخانه در قائم شهر

کد خبر: ۹۳۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲ 08 February 2021

ایرنا ، استاندار مازندران به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به صورت میدانی در مراسم افتتاح این طرح های اشتغالزا شرکت داشتند.

بر اساس اعلام اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران ، برای ایجاد این گلخانه ها ۱۶میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات طرح اشتغال روستایی و عشایری هزینه شد.

روستای خرماکلای قائمشهر کانون طرح توسعه کشت گلخانه ای در مازندران است به طوری که در ۲ سال اخیر با افتتاح چندین گلخانه مقیاس کوچک لیموترش در این روستا برای ۲۵۰ نفر از جوانان که بیشتر آنان دانش آموختگان رشته های کشاورزی هستند ، اشتغال ایجاد شده است.

رئیس جمهوری در این مراسم ویدئوکنفرانسی از مازندران به عنوان « قطب کشاورزی » ایران نام برد و گفت که به همین دلیل به طرح های روستایی مازندران که نقش مهمی در اشتغال روستایی دارد به صورت ویژه حمایت و کمک می شود.

دولت تدبیر و امید از بهمن سال ۱۳۹۶ با اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی طرح اشتغال روستایی و عشایری را با مدیریت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مناطق با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر در کشور کلید زد. روستای خرماکلای قائمشهر در همین چارچوب مورد توجه ویژه قرار گرفت و افتتاح همزمان ۳۱ گلخانه امروز هم نتیجه بخشی از این توجهات ویژه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار