پایان ریل‌گذاری خط‌آهن خاش-زاهدان با ریل ذوب‌آهن

مدیر پروژه راه آهن چابهار- زاهدان از اعلام اتمام ریل‌گذاری خط‌آهن خاش-زاهدان همزمان با فرا رسیدن عید غدیر خم در ۷ مرداد خبر داد و گفت: تمام ریل مورد نیاز این پروژه، ریل ملی و از تولیدات کارخانه ذوب آهن اصفهان تامین شده است.
کد خبر: ۹۸۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ 31 July 2021

حمید خیرخواه با اشاره به اینکه طول راه‌آهن چابهار-زاهدان ۶۳۵ کیلومتر است، اظهار کرد: این پروژه بندر شهید بهشتی چابهار را به شهر زاهدان متصل می‌کند که با احتساب خطوط ایستگاهی طول ریل‌گذاری ۷۶۰ کیلومتر خواهد بود.

وی با بیان این که راه‌آهن چابهار-زاهدان به هشت قطعه نامگذاری شده اما در عمل ۹ قطعه اجرایی دارد، افزود: قطعه ۶ دو قطعه ۶ الف و ۶ ب است. قطعه یک از چابهار آغاز و در قطعه ۸ به شهر زاهدان ختم می‌شود.

وی با اشاره به این‌که راه آهن چابهار-زاهدان از شهرهای نیکشهر، ایرانشهر و خاش عبوری می‌کند، گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فردا همزمان با فرا رسیدن عید غدیر خم پایان ریل‌گذاری مسیر زاهدان-خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر اعلام می‌شود.

مدیر پروژه راه آهن چابهار- زاهدان تصریح کرد: به این ترتیب یک چهارم کل پروژه چابهار-زاهدان ریل‌گذاری می‌شود و پس از آن با انجام کارهای مربوطه حداکثر تا چهار ماه آینده این مسیر ریلی به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرخواه با اشاره به اینکه تاکنون برای خط‌آهن زاهدان-خاش حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: تمام ریل مورد نیاز این پروژه، ریل ملی و از تولیدات کارخانه ذوب آهن اصفهان تامین شده است.

وی یادآور شد: برای اتصال ریلی زاهدان به خاش ۲۰ هزار تن ریل ملی استفاده شده و برنامه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء این است که برای ریل‌گذاری کل مسیر از تولید داخل استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار