آغاز اجلاس هجدهم پیرغلامان حسینی در تبریز/ آیین عزاداری "عجم" و "شاخسی" تبریز ثبت ملی می‌شود

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی از آغاز اجلاس هجدهم پیرغلامان حسینی از در تبریزخبر داد و گفت: آیین عزاداری "عجم" و "شاخسی" تبریز ثبت ملی می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 14 September 2021

به گزارش تابناک تبریز، ، مرتضی صفری در نشست خبری هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه از دو ماه پیش کارهای اجرایی اجلاس آغاز شد، اظهار داشت: ریاست این ستاد بر عهده استاندار آذربایجان شرقی است و هفت کمیته در ذیل این ستاد فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه تلاش کردیم اجلاس هجدهم بعد از یکسال تعطیلی به‌خاطر کرونا در شان تبریز و آذربایجان برگزار شود، افزود: فضاسازی خوبی در استان و کشور در پیشواز این اجلاس ایجاد شد.

 

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی اجلاس را فرصتی برای نمایش آیین‌های دینی و مذهبی دانست و گفت: در این مدت تاریخ و فرهنگ تبریز و آذربایجان به ایران و دنیا معرفی خواهد شد.

 

وی از ورود میهمانان اجلاس خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاحیه اجلاس عصر فردا ساعت 17:30 در محوطه روباز مسجد تاریخی کبود برگزار می‌شود.

 

صفری از رونمایی از ثبت ملی آیین عزاداری عجم و شاخسی به عنوان آیین عاشورایی تبریز خبر داد و افزود: برگزاری روضه‌های خانگی، وبینار شهریار و آیین‌های عاشورایی، عزاداری در دانشگاه هنر، شعرخوانی چله عشق از دیگر برنامه‌های اجلاس در تبریز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار