صعود سرعتی یک روزه به هیمالیای کوچک دنا

تیم کوهنوردی کارکنان شرکت شهرک های شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد قله ۴۲۸۰ متری پازن پیر واقع در رشته کوه دنا با مسافت ۳۵ کیلومتر رفت و برگشت یکروزه صعود سرعتی کردند.
کد خبر: ۹۹۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸ 20 September 2021

تیم کوهنوردی کارکنان شرکت شهرک های شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد قله ۴۲۸۰ متری پازن پیر واقع در رشته کوه دنا با مسافت ۳۵ کیلومتر رفت و برگشت یکروزه صعود سرعتی کردند.

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد، محمد مدرس معاون توسعه مدیریت و منابع، عضو هیأت مدیره شرکت، رئیس کاروان گفت: تیم کوهنوردان این شرکت یک روزه ( ۲۸ شهریور ماه) به قله بلند پازن پیر رشته کوه دنا صعود سرعتی کردند.

 

محمد مدرس گفت: این برنامه به گونه ای طراحی شد که صعود سرعتی و استقامتی پس از طی مسافت ۳۵ کیلومتر رفت و برگشت به پازن پیر از خط الراس مرکزی دنا یک روزه انجام شود .

 

محمد مدرس، با اشاره به اینکه این چندمین صعود کارکنان شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به قلل دنا است، افزود: کوهنوردان این شرکت پیش از این و در مناسبت های متفاوت تعدادی از قلل مرتفع از جمله قله ۴۱۵۰ متری برف کرمو، قله متری ۴۴۵۰ قاش مستان ، قله ۴۳۶۰ متری حوض دال ... واقع در رشته کوه دنا صعود کردند.

 

وی با اشاره به بحران شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به اینکه طی ماه های گذشته، اماکن ورزشی به دلیل پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس تعطیل هستند، برگزاری اردوهای کوهنوردی حفظ شادابی و نشاط روحی کارکنان را به دنبال دارد.

 

رئیس کاروان کوهنوردی شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پازن پیر، شرقی ترین قله منطقه دنا و از نظر فنی هیمالیای کوچک نام دارد که این قله در دهه ۷۰ و هشتاد دوبار میزبان تیم ملی کوهنوردی ایران بود و همچنین در اتمام پروژه های پایانی مدرسین هم مورد توجه فدراسیون کوهنوردی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار