برداشت سیب از ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات مشهد

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد گفت: میوه سیب در ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان مشهد برداشت و پیش‌بینی می‌شود که امسال ۷۰ هزارتن از این محصول شیرین و آبدار برداشت و روانه بازار‌های مصرف شود.
کد خبر: ۹۹۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 06 October 2021

به گزارش تابناک رضوی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر عباس وجدانی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد گفت: از ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت سیب در شهرستان مشهد حدود ۴هزار و ۱۵۰ هکتار بارور و ۱۵۰ هکتار نیز هنوز به مرحله باروری و تولید نرسیده است.

او افزود: پیش بینی می‌شود ۷۰ هزار تن سیب از سطح باغات بارور برداشت شود. میانگین برداشت سیب ۱۵ تن در هر هکتار است و ارقام غالب محصول سیب در شهرستان مشهد شامل لبنانی زرد و لبنانی قرمز، عباسی، گلاب، گران اسمیت است.

بیشتر بخوانید

برداشت و فرآوری میوه بهشتی در مشهد
مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد با تاکید بر اصلاح باغ‌های قدیمی، استفاده از پایه‌های رویشی و خودداری از تولید نهال‌هایی با پایه‌های بذری ادامه داد: بیشتر پایه‌های رویشی باغ‌های سیب این شهرستان شامل MM۱۰۶، MM۱۱۱، M۹ و B۹ می‌باشد.

وجدانی بیان کرد: مزایای استفاده از پایه‌های رویشی نسبت به پایه‌های بذری تولید میوه‌های یکدست، زودبارده، تراکم کشت بیشتر، افزایش کیفیت محصول، مقاوم در برابر عوامل بیماری‌زا ویروسی، سهولت انجام عملیات داشت و برداشت محصول به دلیل پایه کوتاه بودن درختان و افزایش ۲ تا سه برابری محصول تولیدی و نیاز آبی کمتر نسبت به باغ‌های احداث شده با نهال‌های بذری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار