مدیرعامل آبفای استان:
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، ۷۰ هزار نفر از جمعیت روستاییان کرمانشاه به دلیل خشکسالی‌های اخیر با تنش آبی مواجهند.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 01 November 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، علیرضا کاکاوند با اشاره به آخرین وضعیت آب روستا‌های استان کرمانشاه، گفت: عمده منابع تامین آب روستایی ما چشمه و چاه است که متاسفانه بواسطه خشکسالی بی سابقه کشور به شدت با کاهش دبی مواجه شدند.

وی با اشاره به کاهش ۱۸۰ میلیمتری نزولات جوی استان در سال آبی گذشته، خاطرنشان کرد: این شرایط باعث شد بخش عظیمی از چشمه‌ها یعنی حدود ۷۰ درصد آن‌ها یا به طور کامل خشک و یا با کاهش آبدهی شدیدی مواجه شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از مواجه ۷۰ هزار نفر از جمعیت روستاییان استان با تنش آبی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی آبفا، کاکاوند از مواردی که مشکلات آب روستا‌ها را دو چندان می‌کند هم یاد کرد و استفاده از آب آشامیدنی برای مصارف غیرشرب از جمله آبیاری مزارع و باغات را از مهمترین آن‌ها دانست.

وی اظهار کرد: همچنین انشعابات غیرمجاز نیز توزیع آب در روستا‌ها را با چالش مواجه کرده است.

وی با اشاره به پایدار نبودن منابع تامین آب شرب استان گفت: بیش از ۹۵ درصد منابع تامین آب شرب روستا‌های استان چاه و چشمه‌ها است که به دلایل مختلف مانند خشکسالی یا به طور کامل خشک خواهند شد و یا به شدت با افت آبدهی مواجه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در خیلی از روستا‌ها در حوزه تامین آب شرب مشکلی نداریم، عنوان کرد: عمده مشکل در بخش توزیع است.

کاکاوند از وضعیت روستا‌های تحت پوشش آب و فاضلاب استان هم یاد کرد و ادامه داد: در استان کرمانشاه ۲۶۰۰ روستا وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۹۰۰ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۷۰۰ روستا در سطح استان هم اکنون تحت پوشش خدمات شرکت آبفا نیستند که برنامه آبرسانی به ۴۶۰ روستا از این تعداد برای سال مالی ۱۴۰۰ در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به ۲۰۰ روستای آن آغاز شده، خاطرنشان کرد: تا دهه مبارک فجر امسال به بیش از ۱۰۰ روستا آبرسانی خواهد شد.

کاکاوند از بهبود اعتبارات آب روستایی هم یاد کرد و گفت: سال گذشته کل اعتبارات آب و فاضلاب شهر و روستا در استان کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌هایی که انجام شد خوشبختانه اعتبارات حوزه آب و فاضلاب جهش خوبی پیدا کرد، به نحوی که امسال در حوزه آب روستایی تا به امروز حدود ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و ۵۰ درصد آن نیز تخصیص یافته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار