مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: اجرای ۲۷ کیلومتر فیبر نوری در محدوده روستای "دهلیج" تا "خوشاب" در مسیر خرم‌آباد - پلدختر به منظور تقویت زیرساخت‌ها آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 14 November 2021

 

به گزارش تابناک لرستان، "نبی الله شمسی فر" روز یکشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: این طرح، فاز سوم فیبر نوری ۱۱۵ کیلومتری این مسیر است که با اعتبار بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: پروژه فیبر نوری خرم آباد به پلدختر از طرح های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف ایجاد و توسعه زیر ساخت های ارتباطی و مخابراتی روستایی و پیاده سازی دولت الکترونیک در سطح استان است.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه مسیر انتقال مراکز مخابراتی و سایت های تلفن همراه به شبکه فیبر نوری استان متصل، امکان ارائه خدمات اینترنت و دیتا با پهنای باند بالاتر و کیفیت مطلوب برای ساکنان روستاهای تحت پوشش مهیا می شود.

شمسی فر گفت: در این راستا پس از رفع مشکلات حقوقی و مجوز شرکت خطوط لوله نفت و مخابرات منطقه لرستان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، مشکل ایجاد مسیر جایگزین و محافظتی برای فیبر نوری فعلی در شهرستان های کوهدشت، رومشکان و پلدختر با خرم آباد برطرف می شود.

وی تصریح کرد: پایداری ارتباط مخابراتی در زمان بروز بلایای طبیعی از ویژگی های این طرح است و علاوه بر آن تمامی روستاهای مسیر خرم آباد - پلدختر در محور آزاد راه پل زال و جاده دهلیج از ارتباط بسیار پایدار با اینترنت با پهنای باند قوی برخوردار خواهند شد.

بیش از چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در روستاها، مناطق بین شهری و شهرهای لرستان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار