کد خبر: ۱۰۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 26 September 2015
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای شرکت آبفار گیلان در سال‌های اخیر برخورد با متخلفان آب آشامیدنی روستایی است.

محمدعلی فر امینی در گفت‌وگو باخبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه در حال حاضر 289 روستا در شهرستان رشت وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 190 روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند و 165 هزار و 486 نفر در قالب 53 هزار و 319 خانوار روستایی در سطح این شهرستان زیر پوشش خدمات آبرسانی شرکت آبفار قرار دارند.

وی منبع تأمین آب شرب این روستاها را 76 حلقه چاه و 2 دهنه چشمه اعلام و تصریح کرد: 116 باب مخزن ذخیره و تأمین فشار و 78 باب ایستگاه پمپاژ نیز در این روستاها اجرا شده است و همچنین به منظور آبرسانی به روستاهای شهرستان رشت، 2 هزار و 266 کیلومتر خط توزیع و 240 کیلومتر خط انتقال وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با تأکید بر اینکه دهیاران و شوراهای اسلامی به‌عنوان مسئولان اصلی مناطق خود، می‌توانند به مدیران اجرایی استان در راستای تحقق اهداف سازمانی در سطح روستاها کمک کنند، افزود: شرکت آبفار در تلاش است تا از ظرفیت دهیاران در نگهداری تأسیسات و شبکه‌های آب شرب روستایی استفاده کندو مقرر است، این طرح به‌طور آزمایشی در یکی از بخش‌های شهرستان رشت اجرا شود.

فر امینی شاخص بهره‌مندی روستاهای شهرستان رشت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را بیش از 65 درصد بیان کرد و گفت: امیدواریم با هم‌دلی و همراهی دهیاران و شورای اسلامی روستاها، خدمات آب‌رسانی بدون کوچک‌ترین مشکل و وقفه‌ای ارائه شود.

وی، با اشاره به اینکه واگذاری خدمات آب‌رسانی روستایی به دهیاران موجب بهتر شدن امور در حوزه  آب شرب روستایی می‌شود، خاطرنشان کرد: تداوم خدمات‌رسانی در بخش تأمین آب شرب روستایی، مرهون پراخت به موقع آب بها از سوی مشترکین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، با تأکید براینکه روستائیان در صورت مشاهده انشعابات غیرمجاز و استفاده غیرقانونی از انشعابات آب شرب، مراتب را به امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان مربوطه گزارش دهند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای شرکت آبفار گیلان در سال‌های اخیر برخورد با متخلفان آب آشامیدنی روستایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار