در صدمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در گچساران
رضایی : در مدارس هیچ گونه فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود و مراقبین سلامت برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا باید مدام در مدارس حضور و نکات بهداشتی را برای دانش آموزان یادآوری کنند.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 29 November 2021

 صدمین جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان گچساران با حضور مسیولین و فرماندار شهرستان برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در این جلسه با اعلام وضعیت زرد کرونایی در شهرستان گفت: خوشبختانه از ۲۳ابان تاکنون هیچ فوتی کرونایی در گچساران نداشتیم و وضعیت شهرستان مطلوب می باشد.
رضایی از آمادگی کامل شبکه بهداشت برای واکسیناسیون دوز سوم یا یادآور به همشهریان خبر داد و افزود: طرح خانه به خانه واکسن در روستا ها و عشایر شهرستان انجام شده و در سطح شهر هم فعال می باشد.
وی بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس را به علت عدم رعایت پروتکل بهداشتی زنگ خطری برای شیوع مجدد کرونا در شهرستان دانست و خاطر نشان کرد:متاسفانه در بعضی از مدارس خصوصا مدارس روستایی مواد شوینده بهداشتی وجود ندارد و بعضی از معلمین و دانش آموزان از ماسک استفاده نمی‌کنند.
رضایی همچنین از کمبود مواد گندزدایی خصوصا در مدارس روستایی خبر داد و بیان داشت:در مدارس هیچ گونه فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود و مراقبین سلامت برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا باید مدام در مدارس حضور و نکات بهداشتی را برای دانش آموزان یادآوری کنند.
وی اظهار داشت: تاکنون ۲۴دانش آموز از سن ۷تا ۱۸سال به بیماری کرونا مبتلا شده و اگر پروتکل بهداشتی در مدارس رعایت نشود،کرونا در کمین مدارس شهرستان تهدید کننده است.
رضای یادآور شد: در حال حاضر ۱۶بیمار کرونایی در سه بیمارستان شهرستان بستری،و در ۲۴ساعت گذشته ۴بیمار ترخیص و ۲بیمار بستری شده و این روند نشان دهنده کاهش آمار کرونایی در گچساران می باشد.
ریس بیمارستان شهید رجایی گچساران هم از کاهش آمار مبتلایان کرونایی در شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰نفر بیمار کرونا در بیمارستان شهید رجایی بستری می باشد که از این تعداد ۳نفر در آی سیو است.
سید طاهر حسینی افزود: سوی جدید کرونا که در آفریقای جنوبی کشف شده با کرونای قبلی تفاوت زیادی دارد و با علایم کوفتگی و گرفتگی عضلات شروع و برخلاف کرونای قبلی حس چشایی و بویایی از بین نمی رود.
وی بیان داشت: زدن دو دوز واکسن در مقابل این بیماری ناشناخته ۹۰درصد ایمنی دارد .
فرماندار گچساران هم از ابراز نگرانی خانواده ها برای بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس ها خبر داد و گفت: با بازگشایی مدارس در شهرستان و کنترل ۲۵هزار دانش آموز برای رعایت پروتکل بهداشتی وضعیت نگران کننده و سخت می باشد که امیدواریم همه ادارات برای همکاری با آموزش و پرورش پای کار بیایند.
اتابک افزود: باید هر چه زودتر تیم های بهداشتی و پزشکی به مدارس اعزام و به دانش آموزان موارد بهداشتی را یادآور و آموزش دهند.
وی اظهار داشت: تاکنون دانش آموزان از شرایط بیماری کرونا و حضور فیزیکی در مدارس دور بودند و کنترل این جمعیت کار سختی می باشد و آموزش و پرورش باید به فاصله گذاری اجتماعی و توزیع ماسک در بین دانش آموزان تاکید جدی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار