مدیرعامل آبفای کرمانشاه:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه بحران آب مشکلات ریشه‌ای دارد، گفت: تا قیمت آب اصلاح نشود وضعیت به همین شکل خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 06 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، علیرضا کاکاوند در نشست سازگاری با کم آبی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت نامناسب منابع آبی استان، اظهار کرد: به دلیل کاهش بارش‌هایی که از سال آبی گذشته تاکنون با آن مواجهیم، بسیاری از منابع آبی شهر‌ها و روستا‌های استان از دست رفته است.

وی با بیان اینکه هر روز شاهد خشک شدن مداوم چشمه‌ها و کاهش آبدهی چاه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: این موضوع به حدی جدی شده که اخیرا بر کیفیت آب نیز تاثیر گذاشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اوضاع آب شرب در استان کرمانشاه را نامناسب توصیف کرد و ادامه داد: خیلی از روستا‌ها اکنون با تانکر آبرسانی می‌شوند.

کاکاوند با بیان اینکه شهر کرمانشاه نیز در زمینه آب شرب با مشکل مواجه است، یادآور شد: طرح آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان لنگ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا تکمیل و مشکل تامین آب شهر برطرف شود.

وی مهمترین مشکل کنونی آب را ارزش اقتصادی پایین آن اعلام کرد و افزود: تا زمانی که آب کم ارزش‌ترین چیز محسوب می‌شود، بحران آب پابرجا خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، تعرفه پایین قیمت آب باعث شده بسیاری از صنایع و نیروگاه‌ها تمایلی برای بازچرخانی پساب تصفیه‌خانه‌ها و استفاده از آن نداشته باشند.

کاکاوند با تاکید بر لزوم بازچرخانی پساب تصفیه‌خانه‌ها برای استفاده صنایع بزرگ و آب‌بَر، گفت: هم کنون نیروگاه برق و صنایع ذوب آهن کرمانشاه که در فاصله کمی از تصفیه‌خانه فاضلاب قرار دارند، همچنان از آب چاه استفاده می‌کنند.

وی مشکلات کمبود اعتبار را نیز بر بحران آب بی تاثیر ندانست و اظهار کرد: نیرو‌هایی که باید با تخلفات حوزه آب مانند چاه‌ها و یا انشعابات غیرمجاز برخورد کنند گاهی تا ۱۳ ماه حقوق نگرفته‌اند و به سختی پای کار هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار