مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برخی از صنایع استان در حال استفاده بی‌رویه و لطمه زدن به منابع آب زیرزمینی هستند و ادامه این روند استان را از نظر این منابع فقیرتر می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 13 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برخی از صنایع استان باید آب مورد نیاز خود را از طریق پساب فاضلاب تامین کنند، اما اکنون این واحد‌ها با حفر چاه‌های عمیق در حال بهره‌برداری گسترده از منابع آب زیر زمینی هستند.

او گفت: این بهره‌برداری گسترده از منابع آب زیر زمینی در حالی انجام می‌شود که در نزدیکی این صنایع تصفیه خانه فاضلاب وجود دارد.

کاکاوند افزود: شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه برای مجاب کردن این صنایع به استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب «قدرت کافی» ندارد.

او افزود: یکی از این صنایع بزرگ آب مورد نیاز خود را از طریق سه حلقه چاه با توان آب دهی ۲ هزار مترمکعب در ساعت تامین می‌کند و از این طریق حجم بسیار زیادی از منابع آبی زیرزمینی را مورد استفاده قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این صنایع با مجوز از منابع زیر زمینی آب استفاده می‌کنند، گفت: چنین مجوز‌هایی به دلیل ناهماهنگی بین ارگان‌های ذیربط صادر می‌شود که در نهایت لطمه به منابع ملی را در پی دارد.

کاکاوند با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط بحرانی کشور از نظر خشکسالی، استفاده واحد‌های صنعتی از پساب یک الزام است، افزود: در حالی که ما برای تامین آب شرب مردم با مشکل روبه رو هستیم؛ این واحد‌ها حجم عظیمی از آب شیرین منابع زیر زمینی را هدر می‌دهند.

کاکاوند گفت: شرکت آبفا استان برای در اختیار قرار دادن ۱۶۰ لیتر بر ثانیه پساب تصفیه‌خانه به واحد‌های مذکور اعلام آمادگی کرده است، اما آن‌ها با توجه به گرانتر تمام شدن هزینه استفاده از پساب همچنان بهره برداری از چاه‌ها را ترجیح می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار