رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد:
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: دانشگاهیان مومن و انقلابی نقش مهمی در تبیین ابعاد مختلف حماسه ماندگار نهم دیماه سال ۱۳۸۸ برای مردم و جوانان ایران دارند.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 20 December 2021

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد حسین متوسل روز یکشنبه در جمع دبیران تشکل‌ های دانشجویی مراکز آموزش عالی یزد با اشاره به نمونه‌های تاریخی فتنه‌ها در صدر اسلام و مقایسه آن با فتنه‌ها علیه نهضت امام خمینی(ره) به ویژه فتنه سال ۸۸ افزود: دانشگاهیان برای بیان اهمیت بصیرت و داشتن بینش در قبال مسایل مختلف پیشگام باشند.

وی به نقش راهبردی حماسه نهم دی در نجات انقلاب اسلامی و کشور از کودتای مخملی اشاره کرد و ادامه داد: هوشیاری آحاد مردم و بینش و بصیرت انقلابی آنها تمامی توطئه‌ها علیه کشور را خنثی کرد و باید این عزت و حماسه آفرینی روز به روز تقویت و ابعاد آن برای همگان روشن شود.

این مسئول فرهنگی به اهمیت برگزاری برنامه‌های مناسب و متنوع فرهنگی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های مختلف جامعه و دانشگاه‌ها به خصوص رسانه‌های گروهی اشاره کرد و گفت: باید مردم به خصوص جوانان را در جریان اهمیت حماسه نهم دی در تاریخ انقلاب قرار داد.

متوسل بیان کرد: هوشیاری مردم و جوانان و بصیرت آنها نقش اصلی در ماندگاری اهداف و آرمان‌های دینی و انقلابی دارد، حماسه نهم دی فرصتی است تا توطئه‌های استکبارجهانی در ابعاد مختلف روشن و پایه‌های معنوی جوانان بیش از قبل ارتقا یاید.

در این نشست بر انجام برنامه‌های مختلف شامل صدور بیانیه تحلیلی حماسه ۹ دی از سوی شورای فرهنگی دانشگاه‌ها و تشکل‌ها به صورت جداگانه، حمایت از نشریه های دانشجویی و تشویق آنها به انتشار ویژه‌نامه ۹ دی و به صورت مجازی، برگزاری دوره فشرده آموزشی تشکل‌ها و فعالان دانشجویی به صورت اردویی با موضوع بازخوانی فتنه ۸۸ و تبیین ریشه‌های آن و تبعات سیاسی اقتصادی آن و نقش ۹ دی در خاموش کردن آتش فتنه تاکید شد.

همچنین تهیه بسته فرهنگی تلخیص شده با موضوع حماسه۹ دی و فتنه۸۸ برای استادان به ویژه معارف و دروس علوم انسانی و بیان نکات کوتاه و گویا از این مباحث

از سوی آنها در کلاس‌های درس، برگزاری تریبون آزاد دانشجویی با موضوع ۹ دی و تبعات سیاسی و اقتصادی فتنه، برپایی کرسی آزاداندیشی و تهیه کلیپ‌های کوتاه و جذاب و متنوع متناسب با ایام مورد تاکید قرار گرفت.

خلق حماسه ۹ دی‌ماه ملت قهرمان ایران در سال ۱۳۸۸ در لبیک به‌فرمان مقام معظم رهبری در تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب شکل گرفت.

روز ۹ دی در تقویم ایران با عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده است.

استان یزد ۷۰ هزار دانشجو در ۶۷ مرکز آموزش عالی دارد که نیمی عضو تشکل‌های دانشجویی هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار