شوری آش دخالت های نمایندگان در انتصابات تا جایی پیش رفته است که کم کم انتقادات رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرد.
کد خبر: ۱۰۳۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷ 16 March 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اخیرا عملکرد نمایندگان در دخالت در انتصابات به یک حاشیه بسیار پررنگ تبدیل شده است به گونه ای که باور بسیاری بر این رسیده که اقتدار نمایندگان برگرفته از دخالت در کارهای اجرایی از جمله عزل و نصب ها است و تقریبا وظایف نظارتی و یا توانایی در اثرگذاری در تدوین و تصویب قوانین مجلس به فراموشی سپرده شده است.
در کنار این اتفاقات ناشایست سیاسی در استان مراجع و مراکز رسمی از جمله رسانه ها و برخی تشکل ها انتقادات شدیدی را مطرح کرده اند که نهایتا منجر به واکنش رئیس دفتر شورای نگهبان در استان شده است.
در کنار این دخالت های آشکار و پنهان نمایندگان ، استاندار هم به عنوان نماینده عالی دولت ، کارنامه بسیار ضعیفی در حوزه سیاسی از خود نشان داده است که یا ناشی از بی تجربگی و نداشتن تحلیلی درست از وضعیت استان و فضای سیاسی آن است و اینکه کاملا هماهنگ با نمایندگان و با هدف تسهیل دخالت به منظور رسیدن به مقاصد آن ها، عمل می کند.
این وضعیت ناشایست سیاسی که به نوعی دهن کجی به سخنان صریح رهبری محسوب می شود در کنار ارتباطات و تعاملات نمایندگان و استاندار برای برخی سیاسیون مستقل، مبهم و مشکوک به نظر می رسد به گونه ای که حتی هشدار در مورد برنامه ریزی برای برداشتن و حذف سیاسی منتقدین را در پی داشته است.

هشدار در مورد حذف یک نیروی جهادی در ماجرای دخالت نمایندگان در انتصابات

نماینده اسبق کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شو ای اسلامی نسبت به حذف یکی از چهره های سیاسی استان هشدار داده است.
سید علی محمد بزرگواری در این یادداشت کوتاه آورده است:
در خصوص دخالت نمایندگان استان در چینش نیروهای اداری و نهادی استان و شهرستان ها که بر خلاف صریح فرمایشات رهبری عزیز انقلاب است مسئول محترم دفتر نظارت شورای نگهبان استان موضع گیری در راستای جهاد تبیین گرفتند که قابل تقدیر و تشکر است ولی باید به هوش باشیم که این نمایندگان قومگرا و جناب استاندار با توجه به این موضع گیری به حق دنبال حذف این نیروی جهادی باشند که وظیفه نماینده ولی فقیه و نماینده خبرگان رهبری در استان از همه سنگین تر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار