مسوول سازمان بسیج سازندگی لرستان گفت: ۳۰ هزار نفر در قالب ۲ هزار و ۵۸۳ گروه جهادی با هدف شناسایی مشکلات مناطق روستایی و رفع محرومیت زدایی در این استان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳ 13 June 2022

سرهنگ "احسان جهانبخش" روز دوشنبه در گفت و گو با اهالی رسانه اظهار داشت: تهیه و توزیع بسته معیشتی ، اهدای جهیزیه ، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ، تهیه و توزیع لوازم التحریر ، ساخت سرپناه و فعالیت در زیرساخت های مناطق محروم از جمله فعالیت های گروه های جهادی می باشد.

وی بیان کرد: گروههای جهادی بصورت موضوعی در راستای کم کردن آسیب های اجتماعی در قالب گروههای پزشکی در مناطق محروم  تلاش می کنند و در این میدان شاهد حضور بسیج طلاب ، بسیج دانش آموزی و دیگر افراد جهادی هستیم که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

به گفته وی محرومیت زدایی و کمک به مردم محروم و آسیب دیده در حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی در کنار کادرسازی برای آینده انقلاب از رسالت های اصلی سازمان بسیج سازندگی است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی لرستان با اشاره به اینکه بسیج سازندگی متولی محرومیت زدایی است ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس و پایان جنگ سخت ،بسیج در جبهه دیگری و در جنگ نرم و محرومیت زدایی و همچنین خنثی‌سازی فتنه‌های دشمن مسئولیتهای خطیری را بر عهده دارد و امیدآفرینی به جامعه نیز از دیگر رسالت‌های سازمان بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه طی ۲سال گذشته ۳۴ هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان محروم لرستان توزیع شد ادامه داد: بسیج سازندگی در ساخت و ساز منازل روستایی مشارکت دارد که در این راستا ۱۰۰میلیارد تومان از طریق قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ابلاغ و با هماهنگی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ایجاد و بهسازی مدارس روستایی در مناطق محروم هزینه شده است.

جهانبخش با بیان اینکه گروه های جهادی حدود ۴۰ مدرسه را با کمک خیرین در مناطق محروم لرستان ایجاد کرده اند ادامه داد: ۳۸ محله حاشیه نشین در لرستان وجود دارد که یک محله به عنوان پایلوت محرومیت زدایی انتخاب شده است و تمامی اقدامات جهادی برای توسعه آن صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار