رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه ناامنی و مساله نگران کننده‌ای در کرمانشاه نداریم، گفت: این امنیت با تلاش‌های شبانه روزی ماموران انتظامی و برخورد‌های قاطع همکاران ما در دستگاه قضائی حاصل شده است.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹ 24 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا "پرویز توسلی زاده" روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و رسیدگی به جرائم تیراندازی و سرقت استان که در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پلیس و دستگاه قضائی ماه هاست که اقدامات همه جانبه خود را برای برخورد با جرائمی که روح و روان مردم را آزار می‌دهد، آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: در جلساتی که تاکنون برگزار شده بالغ بر ۵۰ مصوبه داشته ایم که نتیجه آن افزایش دستگیری عاملان تیراندازی و صدور احکام سختگیرانه‌تر برای این افراد و همچنین لغو مرخصی‌های آن‌ها بوده است.

توسلی زاده با بیان اینکه در چهار ماه سپری شده از سال ۱۰۲ پرونده مربوط به تیراندازی‌های منجر به جرح و خسارت به شعب دادگستری و دادسرا‌های استان ارجاع شده است، یادآوری کرد: پرونده‌های مربوط به تیراندازی‌های هوایی و فاقد خسارت نیز ۹۷ مورد بوده است.

قاضی القضات کرمانشاه در ادامه از تمرکز دستگاه قضائی و پلیس بر پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه مانند برپایی ایستگاه‌های بازرسی مقطعی در نقاط جرم خیر و محلات حاشیه‌ای و شناسایی و توجیه افرادی که در معرض ارتکاب جرم بوده اند صورت گرفته و همین باعث کنترل اوضاع و عدم افزایش جرائم پیرامونی شده است.

وی در ادامه از ممنوعیت حمل سلاح سرد در داخل خودرو‌ها خبر داد و گفت: در صورت مشاهده علاوه بر ضبط آن سلاح، برخورد‌های قانونی نیز با افراد متخلف به عمل خواهد آمد.

توسلی زاده با تاکید بر اینکه کرمانشاه از بسیاری استان‌های دیگر وضعیت امنیتی مطلوب تری دارد، گفت: احساس امنیت شاید از خود امنیت هم مهمتر باشد، احساسی که ترویج آن در جامعه با مشارکت همه شهروندان امکان پذیر خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان: ناامنی نگران کننده‌ای در کرمانشاه نداریم

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه برخی شهروندان علاقه زیادی به انتشار تصاویر و کلیپ‌های حوادث ناخوشایند و جرائم رخ داده در فضای مجازی دارند، گفت: خوب است بدانیم همین رفتار باعث ترویج احساس ناامنی در جامعه می‌شود، جامعه‌ای که خانواده و عزیزان ما هم در آن حضور دارند.

وی همچنین با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات پلیس در برخورد با مجرمان، گفت: دستگاه قضائی همواره پشتیبان و حامی ماموران انتظامی در اجرای ماموریت‌ها بوده اند چرا که اعتقاد دارند مردم شریف کرمانشاه لایق بهترین خدمات و برخورداری از امنیتی پایدار هستند.

توسلی زاده در پایان با اشاره به گشت‌های امنیت آفرین پلیس در سطح استان، خاطرنشان کرد: این گشت‌ها باید به سمت هدفمندی بیشتر پیش برود تا هم مردم خدمات و زحمات ماموران انتظامی را بیشتر احساس کنند و هم مجرمان به خود اجازه انجام جرم را ندهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار