مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با توجه به لحاظ نمودن ۴٠ درصدی نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان در کنکور باید در کسب نمرات این امتحانات تلاش کنند.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 15 January 2023

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: دی ماه مدت زمان برگزاری امتحانات نوبت اول برای تمام دانش آموزان بود اگر چه دانش آموزان مقطع ابتدایی توصیفی هستند و امتحان ندارند، اما دانش آموزان پایه هفتم تا دوازدهم از ابتدای دی تا ۲۱ همین ماه در آزمون نوبت اول شرکت کردند.

وی افزود: خوشبختانه کلاس‌ها از شنبه به قوت خود دایر است و دانش آموزان مشغول فعالیت‌های تحصیلی شدند به استثنای دانش آموزان متوسطه دوم که امتحان دیگری در هفته جاری دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تعطیلی امروز مدارس، تصریح کرد: امتحانات نوبت اول بر اساس آیین نامه آموزشی مدارس در اختیار مدرسه و شورای مدرسه است اگر چه ابتدا و انتهای برنامه از طرف اداره کل به مناطق و نواحی اعلام می‌شود و تقسیم برنامه و اجرای آن بر عهده شورای مدرسه است.

وی درباره غیبت احتمالی دانش آموزان در امتحانات یادآور شد: اگر دانش آموز غیبت کرده و موجه باشد مجددا امتحان اخذ می‌شود و نمره را به اضافه نمره مستمر لحاظ می‌کنند و اگر غیر موجه باشد امتحانی اخذ نمی‌شود و نمره مستمر برای دانش آموز در نظر گرفته تا به نوبت دوم برسد.

وی گفت: یک نیمه از سال تحصیلی پایان یافته اگر دانش آموزی امکان خوب درس خواندن نداشته نیمه دوم آغاز شده و فرصت خوبی است تا جبران کند و کسب موفقیت‌های پیش رو را مد نظر قرار دهد.

محمدی تاکید کرد: دانش آموزان پایه دوازدهم امتحان نهایی و کنکور را پیش رو دارند، نمرات امتحان نهایی دانش آموزان پایان دوازدهم ۴۰ درصد کنکور را رقم می‌زند و باید برای بهتر امتحان دادن تلاش کنند یکی از خصایص کنکور امسال لحاظ نمرات نهایی خرداد ماه است پس لازم است دانش آموزان بیشتر مطالعه و کوشش کنند.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار