رییس اداره محیط زیست شهرستان سنقرو کلیایی گفت: عاملان شکار ۱۷ قطعه کبک با تلاش محیط‌بانان این شهرستان پس از به دام افتادن، دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 16 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مهرداد شهبازی» افزود: در پی گشت و کنترل مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان چهار شکارچی که اقدام به شکار ۱۷ قطعه کبک وحشی کرده بودند دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل پس از آنکه با یک دستگاه خودرو در منطقه برخورد کرد که به شکل مشکوکی استتار شده بود اقدام به دوربین کشی نموده و افرادی را در ارتفاعات مشاهده کردند که در حال شکار بودند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان سنقرو کلیایی یادآور شد: پس از شناسایی این افراد محیط بانان این اداره اقدام به تعقیب نامحسوس آنها کردند که پس از حدود سه ساعت موفق به دستگیری این شکارچیان متخلف شدند.

شهبازی با بیان اینکه از این افراد سه قبضه اسلحه شکاری از نوع ساچمه زن نیز کشف و ضبط شد ادامه داد: پرونده این متخلفین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان سنقرو کلیایی با بیان اینکه زمستان فصل پرخطری برای حیات وحش است زیرا از یک سو سرما و از سوی دیگر کمبود مواد غذایی موجب بروز مشکلات زاید برای وحوش می‌شود افزود: از همه مردم و جوامع محلی انتظار می رود که با مراقبت و همکاری تلاش کنند که در این فصل، از حیات وحش حفاظت و حراست شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

کبک پرنده ای از راسته ماکیان سانان و زیستگاه آن دامنه های کوهستان و مناطق شیب دار صخره ای و سنگلاخی است؛ شکارچیان، کبک را بیشتر به خاطر زیبایی و صدای دلنشین آنها زنده گیری کرده و در محیط های خانگی نگهداری می کنند که این امر باعث از بین رفتن قدرت باروری و زاد و ولد این پرنده می شود.

شهرستان سنقروکلیایی با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار