مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اعزام امدادگران کرمانشاهی به کشور‌های زلزله زده سوریه و ترکیه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ 11 February 2023

امدادگران کرمانشاهی راهی کشور‌های سوریه و ترکیه شدندمحمد باقر محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: زلزله مهیبی که در دو کشور سوریه و ترکیه وقوع یافت و منجر به خسارات و خرابی‌های زیاد و فوت تعداد زیادی از هم همنوعان ما شد مایه تاسف و نگرانی است.

وی در ادامه افزود: ستاد مرکزی جمعیت هلال احمر کشور هم در راستای عمل به رسالت خود و اقدامات بشر دوستانه تصمیماتی را جهت کمک رسانی به این زلزله زدگان اتخاذ کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ادامه داد: در همین راستا با توجه به تصمیمات ستاد مرکزی از استان کرمانشاه هم یک تیم ٨ نفره برای امداد رسانی به زلزله زدگان راهی دو کشور سوریه و ترکیه شدند.

وی ادامه داد: این تیم ٨ نفره که تیم جستجو و نجات در آوار هستند دستگاه بیو رادار (زنده یاب) و یک سگ زنده یاب با مربی به همراه دارند این تیم یک تیم کاملا تخصصی است که امیدواریم با توجه به شرایط زلزله زدگان در نجات آسیب دیدگان و خدمات رسانی به آن‌ها موثر باشند.

وی در خصوص زمان دقیق خدمات رسانی و بازگشت این تیم خاطر نشان ساخت: زمان دقیق بازگشت تیم با توجه به شرایط کشور‌های مقصد و آسیب دیدگان خواهد بود.

محمدی تاکید کرد: این تیم فعلا سه روز است که در تهران مستقر شده و منتظر اعزام به کشور‌های مقصد هستند اگر چه بر اساس تماسی که داشتیم تا دیشب هم هنوز اعزام نشدند، اما به زودی به کشور مقصد اعزام خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار