رئیس کانون بازنشستگان استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس کانون بازنشستگان استان کرمانشاه از احتمال عدم نتیجه مثبت اعطا وام از طریق سامانه متصل به مرکز خبر داد و گفت: اعطا وام با روال سابق ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 11 February 2023

جواد اکبری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص راه اندازی سامانه اعطا وام به بازنشستگان اظهار کرد: پیشتر برای اعطا وام به بازنشستگان سامانه‌ای وجود داشت که بر اساس کارت عضویت در کانون افراد در نوبت قرار گرفته و پایش می‌شدند، آیتم‌هایی همچون شماره مستمری، کد ملی، شماره تلفن همراه به نام فرد وام گیرنده، عدم دریافت وام یا ضمانت دیگری مد نظر بود که افراد پس از ثبت نام از این جهات مورد پایش و بررسی قرار می‌گرفتند.

وی افزود: این سامانه به ثبت احوال، بانک مرکزی و اپراتور‌های تلفن همراه متصل و تمام جزئیات را مورد بررسی قرار می‌داد بر اساس سهمیه استانی امکان اعطا وام به ١ هزار بازنشسته وجود داشت که پس از پایش تنها به ۵٠٠ نفر از آنان وام تعلق می‌گرفت در نتیجه به سازمان پیشنهاد دادیم برای افزایش سهمیه ثبت نام را انجام دهند.

رئیس کانون بازنشستگان استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه جدید از مرکز برای اتصال بازنشستگان جهت دریافت وام تصریح کرد: احتمال پاسخگویی و نتیجه مثبت این شیوه بسیار کم است چرا که پیشتر پاسخگویی به بازنشستگان با کانون بود و در حال حاضر بسیاری افراد به دلیل نداشتن سواد کافی که حدود ٣٠ الی ۴٠ درصد بازنشستگان را تشکیل می‌دهند از دریافت وام محروم می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر اعطا وام با روال سابق و بر اساس سهمیه استان انجام شده است. 

وی با انتقاد نسبت به نحوه پرداخت وعده‌های سازمان در اعطا وام خاطر نشان ساخت: حدود ۴٠٠ هزار فقره وام را برای بازنشستگان کل کشور در نظر گرفتند که حدود ١٨٠ هزار نفر از این وام بهره مند شدند. 

به گفته اکبری میزان این وام سال گذشته ٧ میلیون تومان و امسال ١٢ میلیون تومان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار