رئیس اتحادیه نانوایی‌های کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه نانوایی‌های کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت نان را نرخ آن تعیین می‌کند گفت: نرخ پایین نان پاسخگوی هزینه نانوایی‌ها نیست.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 12 February 2023

نوروز عزیزی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در محل جهاد کشاورزی استان نشستی با حضور نمایندگان استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای و تمامی ارگان‌هایی که در کیفیت نان سهم دارند برگزار و تمام نقطه نظرات مهم را مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه کیفیت نان در کرمانشاه خیلی پایین نیست، افزود: نان کرمانشاه در مقایسه با شهرستان‌های همجوار کیفیت قابل قبولی دارد، اسباب مصوبات یک تولید خوب مواد اولیه مناسب است که منجر به تولید محصول مرغوب خواهد شد.

رئیس اتحادیه نانوایی‌های کرمانشاه ادامه داد: دانه گندم متشکل از ۸۲ درصد مغز دانه شامل گلوتن نشاسته و ۱۳ درصد پوسته دانه همان سبوس شامل ۱۳ نوع ماده غذایی می‌باشد چند درصد ناچیزی شامل جوانه گندم می‌باشدو باید درصد‌های استحصال در کارخانه جات دقیق بررسی و سبوس گیری به دقت روی نان‌های مختلف صورت بگیرد.

وی ادامه داد: خمیر مایه مسئله اصلی نانوایی هاست و شامل آهن فولیک اسید و مواد مغذی و ویتامین‌های مختلفی است به این دلیل که قیمت آن بسیار بالاست نانوایی‌ها مجبور هستند مقدار کمتری از خمیر مایه استفاده کنند و سالهاست نانوایی‌ها نرخ عادلانه نگرفتند.

وی گفت: قیمت بالای مواد اولیه و هزینه‌های کارگری بسیار بالا رفته و نانوا توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارد، افزایش حقوق کارگری را هم از جیب نانوایی تامین می‌کنند که افزایش قیمت حقوق کارگری داده بدون اینکه افزایش نرخ نان صورت بگیرد در این صورت طبیعی است که کیفیت نان کاسته شود.

وی تاکید کرد: نرخ گذاری خوب تعیین کننده کیفیت خوب است در سال‌های گذشته فقط یک نرخ دستوری داشتیم و در پنج سال گذشته تنها دو نرخ داشتیم خمیر مایه‌ای که در سال ۱۴۰۰ به نرخ ۵۶ هزار تومان می‌گرفتیم اکنون با نرخ قانونی ۷۰۵ الی ۷۲۰ هزار تومان می‌باشد باید در نظر داشت داشت که نرخ خوب نان منجر به کیفیت بالای آن می‌شود.

عزیزی گفت: قیمت پایین نان موجب کم فروشی برخی نانوایی‌ها می‌شود چرا که نرخ پایین نان جوابگوی هزینه‌های نانوایی‌ها نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار