معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از ضرورت ایحاد مکان‌های دائمی و تخصصی فروش صنایع دستی استان خبر داد و گفت: همه دستگاه‌ها باید به ایجاد مراکز فروش صنایع دستی کمک کنند.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵ 16 February 2023

امین کوگانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص احداث بازارچه‌های صنایع دستی در وروی تمام شهر‌ها اظهار کرد: احداث این بازارچه‌ها اتفاق بسیار خوبی است ما همواره پیگیر احداث چنین بازارچه‌هایی در مرکز و شهرستان‌های استان به صورت دائمی بودیم.

وی افزود: برای اجرای چنین برنامه‌های باید یک محل با جانمایی مناسب اعلام شود و می‌تواند به تولید کنندگان و صنعتگران به شکل ویژه‌ای کمک کند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه چند ماه پیش رئیس جمهور در نشستی با مدیران میراث سراسر کشور در راستای بازارچه‌های صنایع دستی سخنانی ایراد کردند، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری و فرمانداری‌ها می‌توانند برای اجرای این برنامه‌ها موثر باشند و تمامی دستگاه‌ها به شکلی دخیل هستند.

وی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های موقت، فصلی و دائمی را یکی از بستر‌های فروش صنایع دستی دانست و گفت:
در حال حاضر بازارچه‌های فروش ما کم است و در هر شهرستان باید یک جانمایی مناسب انجام شود پیشتر در شهرستان‌های صحنه، روانسر و اسلام آباد غرب برنامه‌هایی داشتیم که متاسفانه در دو شهرستان صحنه و روانسر هر کدام به دلایلی به نتیجه نرسیده
اگر چه پیگیر آن هستیم و این طرح در شهرستان اسلام آباد غرب تقریبا تکمیل شده است.

وی خاطر نشان ساخت: در کرمانشاه هم بازارچه دائمی شهدای مدافع حرم و ساختمان دبیر اعظم به عنوان خانه صنایع دستی وجود دارد اگر چه با توجه به جمعیت شهرستان و استان کرمانشاه همچنین تعدد صنعتگران نیاز به محل‌های دائمی فروش صنایع دستی بیشتر است.

کوگانی تاکید کرد: استان کرمانشاه با توجه به گردشگر پذیر بودن می‌تواند زمینه‌های مناسبی جهت فروش صنایع دستی داشته باشد همچنین این مراکز فروش باید به صورت تخصصی ارائه کننده صنایع دستی استان باشند.

به گفته وی در حال حاضر تعداد زیادی از هنرمندان و صنعتکاران کرمانشاهی در ۶۵ رشته مختلف مشغول به فعالیت هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار