مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به غربالگری و تست رایگان سرطان‌های سینه، دهانه رحم و روده‌بزرگ در استان، گفت: تاکنون ۲۰۹ مورد سرطان سینه و ۷۱ مورد سرطان روده بزرگ در مراحل اولیه تشخیص داده شده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 17 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس سارا شاه‌آبادی، مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا و آنفولانزا در استان، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد یک‌روند ثابت در ابتلا به کرونا و آنفولانزا در استان را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: از هفدهم دی‌ماه تا به امروز موردی از مرگ بر اثر کرونا در استان گزارش نشده است.

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص طرح غربالگری رایگان سرطان در همه مراکز بهداشتی استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه دومین عامل مرگ و میر در استان، ابتلا به سرطان‌ها است و از آنجا که بسیاری از سرطان‌ها در مراحل اولیه علامتی ندارند؛ تشخیص زودهنگام سرطان‌ها در کنترل بیماری بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: در نظام بهداشتی فعلا سه سرطان سینه و سرطان دهانه رحم در خانم‌ها و همچنین سرطان روده بزرگ هم در زنان و مردان در حال غربالگری است.

شاه‌آبادی گفت: زنان ۳۰ تا ۶۰ سال برای غربالگری سرطان سینه و سرطان دهانه رحم می‌توانند به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی محل زندگی در شهرها و خانه‌های بهداشت در روستاها مراجعه کنند و اگر مشکوک به سرطان باشند به سطح 2 درمان برای ارائه خدمات تخصصی ارجاع داده می‌شوند. 

وی اضافه کرد: افراد ۵۰ تا ۷۰ سال بیشتر در معرض خطر سرطان روده هستند که با انجام تست اگر مشکئک باشند به متخصصین گوارش ارجاع داده می‌شوند و در مراحل اولیه سرطان‌ها تشخیص داده می‌شوند.

وی گفت: در طول این طرح تاکنون ۲۰۹ مورد سرطان سینه و ۷۱ مورد سرطان روده بزرگ در مراحل اولیه تشخیص داده شده است. خیلی از سرطان‌ها اگر به موقع تشخیص داده شود، درمان می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار