معاون ورزش و جوانان استان:
معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: سه شهرستان قرمز در حوزه آمار کاهش ازدواج و ۴ شهرستان استان هم در بخش افزایش آمار طلاق  در وضعیت قرمز قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷ 26 February 2023

آذر کمند در گفتکو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص آموزش‌های پیش از ازدواج اظهار کرد: دسته‌های مختلفی در این حوزه فعالیت دارند و آموزش‌های مهارت‌های زندگی در سه مرحله قبل، حین و پس از ازدواج ارائه می‌شود، دستگا‌های وجود دارند که با کمک سمن‌های مرتبط  در این حوزه تلاش می‌کنند، امسال ۲۲۰ کارگاه آموزش خانواده و ازدواج  توسط ورزش و جوانان استان کرمانشاه برگزار شده است.

وی افزود: مجموع  آمار دستگاه‌های دیگر در پایان سال به ستاد ساماندهی ارائه و جمع بندی می‌شود.

معاون ورزش و جوانان استان ادامه: سمن‌های تخصصی در این زمینه  فعالند، ضمن اینکه در استان کرمانشاه ۱۳ مرکز مشاوره‌ای با اخذ مجوز از ورزش و جوانان در زمینه ازدواج و خانواده فعالند و در شهرستان هاهم  برنامه‌های آموزش خانواده و ازدواج را اجرا خواهد شد.

وی گفت: برای این مراکز مشاوره برنامه‌ای تعریف شده که اگر طبق این برنامه پیش بروند احتمالا تا پایان سال به ۲۰۰۰ مرکز مشاوره خانواده و ازدواج دست پیدا کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های  آموزش خانواده و ازدواج در سال ۱۴۰۲ خاطر نشان ساخت: در حوزه خانواده و مسئله ازدواج و آسیب طلاق  درسال ۱۴۰۲ برنامه‌های جهادی در پیش داریم که مراکز مشاوره و سمن‌های تخصصی فعال را تقویت کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در یک ماه حضور خود در این بخش توان خود را به کار گرفتیم تا  در سال۱۴۰۲ به صورت هم افزایی از همه دستگاه‌ها کمک بگیریم و انقلابی در حوزه  مشاوره خانواده و مهارت‌های زندگی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد:کارگاه‌های آموزش خانواده و ازدواج  را از شهر جوانرود آغاز کرده امروز در پاوه و فردا هم در شهرستان ثلاث برنامه برگزار می‌شود، این کارگاه‌ها به صورت انگیزشی است و کمک می‌کنند تا فضا را برای سال جدید مهیا و مشاوره‌ها را با انسجام بهتری در دستور کار قرار دهیم.

آذر کمند تاکید کرد: چند شهرستان استان کرمانشاه به لحاظ آمار افزایش طلاق و کاهش ازدواج در وضعیت قرمز هستند، سه شهرستان قرمز در حوزه آمار کاهش ازدواج و ۴ شهرستان هم در بخش افزایش آمار طلاق  در وضعیت قرمز هستند.

وی تصریح کرد: این آمار مربوط به سال ۱۴۰۰ می‌باشد
و قرار بر این بوده که در سال۱۴۰۱ برنامه‌ای برای بهبود این وضعیت انجام شود و بر روی این شهرستان‌ها  سرمایه گذاری بیشتری صورت بگیرد که متاسفانه اقدامی صورت نگرفته و در کل استان هم وضعیت چندان رضایت بخش نیست، اولویت ما خارج کردن شهرستان‌هایی است که در وضعیت قرمز قراردارند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار