مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از تدوین "اطلس جامع مخاطرات کرمانشاه" خبر داد و گفت: امیدواریم بخش عمده این اطلس در روز ملی کرمانشاه رونمایی شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ 07 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا افشین یگانه با اشاره به اینکه جای یک اطلس جامع مخاطرات در استان کرمانشاه خالی است، افزود: از آذر سال گذشته تدوین اطلس جامع مخاطرات استان را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه چنین اطلس کاملی را در سطح کشور هم نداریم، ادامه داد: این اطلس شامل بانک‌های اطلاعاتی گسترده‌ای از همه بخش‌های مختلف از جمله ماشین آلات و تجهیزات موجود، منابع انسانی متخصص در حوزه‌های مختلف (پزشک، پرستار، مهندس و...)، بانک منابع آبی (سدها، چاه‌ها و ...)، بانک جمعیتی، بانک NGO‌ها و... است.

یه گفته یگانه، قرار است با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی همه این اطلاعات در قالب یک سامانه طراحی شود تا امکان دسترسی دستگاه‌ها به این اطلاعات در زمان حادثه و در بستر GIS فراهم شود و حتی از طریق گوشی تلفن همراه مدیران مربوطه قابل مشاهده باشد.

وی از جمع‌آوری حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد اطلاعات مربوطه برای تهیه بانک‌های اطلاعاتی این سند خبر داد و عنوان کرد: با توجه به گستردگی حجم کار، جمع آوری همه اطلاعات و بارگزاری آن کار زمان بری است، اما تلاش می‌کنیم تا روز ملی کرمانشاه (۵ مرداد) بخش عمده این اطلس را رونمایی کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه هدف از طراحی این اطلس را دسترسی کامل به همه اطلاعات یک منطقه در زمان بروز بحران دانست که هم اطلاعات اولیه دقیقی از جمعیت آسیب دیده، ساختمان‌ها، مراکز مختلف و تاسیسات، در اختیار مدیران تصمیم گیر قرار می‌دهد و هم امکان ساماندهی و کانالیزه شدن امداد‌ها و ارائه خدمات فراهم خواهد شد که در نهایت به تصمیم گیری بهتر در زمان طلایی رسیدگی به آسیب دیدگان و جلوگیری از هدررفت منابع کمک می‌کند.

یگانه تدوین چنین اطلسی را برای استان کرمانشاه که در معرض مواجهه با انواع مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی است ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از ۵۶ بلایای طبیعی و حوادثی که در کشور شناسایی شده ۱۴ مورد آن در استان کرمانشاه امکان وقوع دارد.

وی خاطرنشان کرد: زلزله، سیل و آتش‌سوزی بیشترین حوادث پرتکرار در کرمانشاه هستند که تدوین این اطلس جامع به آمادگی در برابر این بلایا کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار