مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از وجود ١۴ روستای هدف گردشگری در سطح استان خبر داد و گفت: در این روستا‌ها که کمکی به توسعه اقتصاد گردشگری هستند، ساماندهی و تکمیل زیرساخت‌ها انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 08 May 2023

رحمت الله جلیلیان

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص فعالیت روستا‌های هدف گردشگری در استان و نقش آن‌ها در توسعه اقتصادی اظهار کرد: در سطح استان کرمانشاه ۱۴ روستای هدف گردشگری وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیر ساخت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های لازم جهت تبدیل شدنِ روستا‌ها به هدف گردشگری، افزود: در بعضی روستا‌ها بخشی از زیرساخت‌ها تکمیل شده، اما کافی نیست و بر اساس برنامه ریزی ها، روستا‌های هدف گردشگری با همکاری فرمانداران و دهیاران در اولویت ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها قرار می‌گیرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: این روستا‌ها قطعا به توسعه اقتصاد گردشگری کمک می‌کنند و یکی از علل تایید بر این موضوع، افزایش گرایش به اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه عمده این روستا‌ها در شهرستان‌های سنقر، گیلانغرب، کنگاور و منطقه اورامانات هستند، تصریح کرد: اینکه روستا‌های ما لزوما هدف گردشگری باشد، ضرورتی ندارد آنچه مهم است ایجاد ظرفیت‌های گردشگری در روستا‌ها است.

فرمانی تاکید کرد: بسیاری روستا‌ها در سطح استان با هزینه‌های بالا ساماندهی شده و مقصد مناسبی برای گردشگران محسوب می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار