دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران:
دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران از ضرورت توجه و نگاه ویژه‌تر به جامعه ایثارگران خبر داد و گفت: رویکرد دولت سیزدهم نسبت به جامعه ایثارگری تغییر جدی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 10 May 2023

رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه رضا رحیمی نسب در جلسه مشاوران ایثارگران وزرا با استاندار کرمانشاه
که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم نسبت به ایثارگران به صورت جدی تغییر می‌کند، ایثارگران بعد از ۴۳ سال همچنان مشکلات جدی خصوصا در حوزه اشتغال و مسکن دارند و گا‌ها میانگین اشتغال ایثارگران در کشور از عموم بالاتر است، اما نمره خوبی برای ما دولتمردان نیست.

وی با اشاره به بخش درمان، جایگاه ها، ارتقا و شأن اجتماعی ایثارگران، افزود: بنابر تبیین امامین انقلاب بیش از ۱۳۶۰ قانون در حوزه ایثارگری مورد توجه است و برای هیچ قشری به اندازه ایثارگران قانون مصوب نشده، اما تنها ۲۱ درصد از آن در سطح کشور اجرا شده و ۷۲ درصد اجرا نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بعد از اعلام گزارش مبنی بر ناتوانی بنیاد شهید با بودجه نه چندان زیاد ونیروی نسبتا کم در انجام تمامی این امور، رئیس بنیاد شهید دستور داد جمع بندی صورت گرفته و تعیین شود برای حل مشکلات ایثارگران چه میزان بودجه نیاز است، در یک ارزیابی ۱۳۷ هزار میلیارد تومان برآورد شد که با بودجه سال ۱۴۰۰ فاصله چشمگیری داشت لذا تاکید رئیس جمهور در هیئت امنای بنیاد شهید این است که همه دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف ایثارگران را یاری دهند.

وی همچنین از ابلاغ یک شرح وظیفه خاص توسط معاونت اداری استخدامی رئیس جمهور در ۱۴ بند خبر داد و گفت: اجرای این ابلاغیه انتظار جدی ماست که بر اساس بند ۱۱ آن شورای مشاورین وزرا سالیانه باید در استان‌ها پایش عملکرد کنند و گزارشات جمع بندی شده را بر اساس ماده ۷۴ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به استحضار مقام معظم رهبری و روسای قوا برسانند.

وی به اجرای ماده ۷۴ قانون که از اساسی‌ترین فعالیت‌های بنیاد شهید طی سال گذشته است هم اشاره‌ای داشت و خاطر نشان کرد: این بند شامل گزارش محضر مقام معظم رهبری است، به علاوه پیام ما در این نشست به شما همین یک بند است که رویکرد مان را نسبت به ایثارگران تبیین کنیم، ابراز لطف نسبت به این قشر وجود دارد، اما نگاه خاص، ویژه و عمیق تری می‌طلبد.

رحیمی نسب تاکید کرد: در استان کرمانشاه در بحث تغییر مزیت و اختصاص یک درصد بودجه به این حوزه و اجرای طرح سپاس خوب عمل شده، اما قریب به اتفاق ایثارگران از بحث ارتقا و بی توجهی‌ها گله‌مند بودند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار