استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید رسیدگی به جامعه ایثارگری را هوشمند سازی و به روز رسانی کنیم گفت: در کنار خدمت به این خانواده بزرگ موظف به جهت تبیین هستیم تا نوجوانان و جوانان ما آگاه به نقش و جایگاه ارزنده شهدا و جامعه ایثارگری باشند.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲ 10 May 2023

رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد طیب صحرایی در جلسه مشاوران ایثارگران وزرا با استاندار کرمانشاه که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از مشاوران تقاضا دارم به عنوان یک نظر جمعی مطالبات و اولویت‌های مهم جامعه ایثارگری کرمانشاه را به وزرا ارائه دهند که در پیگیری اجرایی آن اثر گذار است.

وی در ادامه به درخواست‌های جامعه ایثارگری از رئیس بنیاد شهید هم اشاره‌ای داشت و گفت: اطلاع مشاورین از این تقاضا‌ها ما را به نتیجه آن نزدیک‌تر می‌کند که نمونه آن احداث بنایی برای خدمات رسانی به خانواده شهدا در مسیر اربعین حسینی است همچنین ایجاد کارگروه و میزی در استان به ویژه در سطح دانش آموزی برای اینکه در یک فضای تربیتی دغدغه‌های جامعه ایثارگری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به جامعه ایثارگری نیازمند راهکاری است که مکمل قرار بگیرد، تصریح کرد: در جامعه ایران اسلامی مفتخریم به داشتن یک جمعیت خوب از خانواده ایثارگری و این یک لطف الهی به ما و قسمتی از هدایت الهی است و باید از این مجموعه نور بگیریم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اگر این رسیدگی‌ها به جامعه ایثارگری و انجام وظیفه، متناسب با اقتضائات روز به روز رسانی نشود‌ای بسا به مرور از ارزش و جایگاه کاری که برای آن تلاش می‌کنیم کاسته می‌شود، یعنی به یک عبارت ساده باید بین خدمت به جامعه ایثارگری در دهه شصت و دهه هفتاد هشتاد و امروز و دهه‌های بعد تفاوت قائل شویم بنابراین خودمان را موظف به رسیدگی جامع به خانواده بزرگ ایثارگری، در کشور بدانیم و این رسیدگی باید در ابعاد مختلف هوشمندانه انتخاب شده و رسیدگی مادی، معنوی، شهری و روستایی و در سطوح و سنین و جنسیت‌های مختلف باشد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب (ع) مبنی بر اینکه هم اکنون درگیر یک جنگ ترکیبی تمام عیار هستیم بر ضرورت آماده سازی پیوست‌های فرهنگی پیش از انتشار آمار‌ها تاکید کرد و گفت: به این معنی که اگر این تعداد جامعه ایثارگری داریم و به این تعداد ارائه خدمت می‌کنیم قبل از آن باید مراقب باشیم جامعه ما این ارزش را کماکان ارزش بداند تا این وظیفه را برای خود مقرر کند.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه در آیات الهی، روایات و نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری فصل پررنگی با عنوان ایجاد حساسیت و نگاه مثبت به جامعه ایثارگری داریم، تصریح کرد: مراقبت کنیم تا درشت معرفی کردن ما را از درست معرفی کردن باز ندارد.

وی با اشاره به سیره امام خمینی (ره) که در آن تاکید شده، نگذارید پیشکسوتان عرصه جنگ و شهادت به فراموشی سپرده شوند، تشریح کرد: مشاورین و سایر همکاران در کنار ارائه خدمات موظف به جهاد تبیین هستیم تا نوجوان و جوان ما خدمت به این جامعه را وظیفه خود بداند، باید بگوییم اگر شهید نبود ما و عزت ما هم وجود نداشت لذا این یک پیوستی است که باید حتما در کارهایمان لحاظ کنیم.

صحرایی تاکید کرد: بنده مفتخرم به اینکه دو نفر از معاونین استانداری کرمانشاه فرزند شهید هستند و باید این فضا را در بقیه ادارات با در نظر گرفتن تخصص و توان اجرایی لازم لحاظ کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار