رئیس حوزه هنری کرمانشاه خبر داد‌‌؛
رئیس حوزه هنری کرمانشاه گفت: هنرمندان کرمانشاهی به هتک حرمت به قرآن کریم پاسخ دادند.
کد خبر: ۱۱۱۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ 03 July 2023

افشین آزادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: ظهر امروز (شنبه) در کارگاه خوشنویسی قرآن کریم میزبان خوشنویسان کرمانشاهی در حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمانشاه بودیم.

وی افزود: این تجمع در پاسخ به تلاش ددمنشان برای جریحه‌دار کردن احساسات جامعه مسلمین و آزادی‌خواهان جهان در پی هتک حرمت به قرآن کریم بود.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه تصریح کرد: اتفاقی که در کشور سوئد نخستین بار در تاریخ یک دولت اجازه اهانت به قرآن کریم را صادر کرد و سبب شد در تمام دنیا و توسط تمام ملت‌ها این حرکت به فراخور خود محکوم شود.

وی گفت: رئیس سازمان ملل و جوامع دینی و مسلمان این قضیه را محکوم کردند و ما هم، چون ماموریت هنری داشتیم و هنرمندان انقلاب اسلامی استان کرمانشاه نسبت به این قضیه احساس تکلیف می‌کردند، با زبان و نگاه هنری پاسخی به آن اهانت‌ها
داشتند.

وی عنوان کرد: کار خوشنویسی را با حفظ حرمت قرآن کریم انجام می‌دهند و برنامه‌های بعدی ما در حوزه تئاتر اجرای یک تئاتر خوب و دارای محتوا در کرمانشاه است.

آزادی تاکید کرد: این تئاتر با مفهوم قرآنی و مفهوم حمایت از حریم قرآن کریم طراحی شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هنرمندان نقاش و کاریکاتوریست استان کرمانشاه برای اجرای برنامه طی روز‌های آینده برنامه‌ریزی می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار