مدیر هسته گزینش اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: فرایند گزینش ۲ هزار و ۵۶۹ نفر معلم مدارس غیردولتی توسط ۱۰ گروه در شهرکرد در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ 16 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاریو به نقل از  خبرگزاری فارس، علی‌اکبر آمیغی صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در راستای تامین مربیان، دبیران و آموزگاران مدارس غیردولتی شامل مراکز کودکستان‌ها، پیش‌دبستانی‌ها، دوره ابتدایی و مقطع متوسطه، فرایند گزینش، تحقیقات و مصاحبه معرفی‌شدگان این حوزه‌ها از ۲۴ مردادماه آغاز شده و تا دوم شهریورماه ادامه دارد.

مدیر هسته گزینش اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: فرایند گزینش در دبیرستان فجر اسلام شهرکرد با حضور ۲ هزار و ۵۶۹ نفر شامل ۷۳۴ نفر نیرو‌های جدید در حال انجام است و ۱۰ گروه وظیفه انجام فرایند گزینش، بررسی، تحقیقات و مصاحبه معرفی‌شدگان را بر عهده دارند.

وی افزود: پس از گزینش نیروها، افرادی که صلاحیتشان محرز شده باشد، مجوز لازم جهت حضور در مراکز غیردولتی را دارند.

آمیغی بیان کرد: یک نیروی فرهنگی باید تمامی شرایط و خصوصیات معلمی از جمله ظواهر شرعی، پوشش و مسائل اعتقادی را داشته باشد، چرا که کوچک‌ترین رفتار و کردارش در تربیت نسل فردا تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: در همین راستا، سه بُعد اعتقادی، اخلاقی و سیاسی در پرونده معرفی‌شدگان مورد بررسی قرار می‌گیرد و افرادی که صلاحیتشان محرز شود، مجوز گزینش برای حضور در مراکز را دریافت می‌کنند.

آمیغی بر مراحل انجام فرایند گزینش در نیرو‌های غیردولتی اشاره نمود و گفت: نخست برای متقاضیان، پرونده تشکیل می‌شود و پس از آن، موضوع تحقیقات محلی و استعلام از مراکز سه‌گانه همراه با انجام مصاحبه تخصصی انجام می‌شود و در نهایت، رای مربوطه برای معرفی‌شدگان بر روی پرونده ایشان صادر و درج می‌شود.

وی با بیان اینکه فرایند گزینش بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه گزینش یکی از مهم‌ترین اهداف ما، استخراج بهترین افراد به عنوان معلمان در تراز انقلاب اسلامی است چرا که به وسیله چنین معلمانی، دانش‌آموزانی متدین و بر مبنای حیات طیبه سند تحول بنیادین تربیت می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار