رئیس امور عشایر بروجرد گفت: امسال تأمین آب آشامیدنی ۶۰ خانوار عشایر کوچنده شهرستان بروجرد با تانکر ۲ هزار لیتری چرخدار به همراه آبشخور فلزی سیار انجام می‌شود،
کد خبر: ۱۱۲۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹ 10 September 2023

به گزارش تابناک لرستان، نور اله مصطفی‌نژاد با اشاره به اینکه امسال تأمین آب آشامیدنی ۶۰ خانوار عشایر کوچنده شهرستان بروجرد با تانکر ۲ هزار لیتری چرخدار به همراه آبشخور فلزی سیار انجام می‌شود، اظهار کرد: با اجرای این طرح که اعتبار آن بیش از ۵ میلیارد تومان است، مشکل آب آشامیدنی این تعداد از خانوار‌های عشایری رفع می‌شود.

وی یکی از پروژه‌های شاخص اداره کل امورعشایر استان را آبرسانی به کانون عشایری قلعه آبسرده عنوان کرد و افزود: این پروژه با اعتباری بیش از هشت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

به گفته رئیس امور عشایر بروجرد با آبرسانی به کانون عشایری قلعه آبسرده تامین آب آشامیدنی بهداشتی برای ۷۰ خانوار عشایری ساکن در منطقه که شامل خط انتقال، ساخت مخزن و انشعاب برای ساکنان آن منطقه عشایری است، محقق می‌شود.

مصطفی نژاد، گفت: در حال حاضر مشکل آب آشامیدنی تمامی مناطق عشایری بروجرد از جمله کولیدر، سربند، بخش مرکزی و شیروان با خط انتقال از چشمه حل شده است.

وی ادامه داد: با بهسازی چشمه‌های آبی که در مسافت هزار تا ۲ هزار متری کوه‌ها قرار داشتند، خط انتقال آب از این چشمه‌ها راه اندازی و به درب چادر عشایر آمده است.

رئیس امور عشایر بروجرد، گفت: سال گذشته نیز ۱۶ خانوار عشایری با تامین تانکر‌های ۲ هزار لیتری چرخ‌دار با اعتبار ۷۸۰ میلیون ریال از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

مصطفی نژاد بیان کرد: ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان بروجرد با ۱۱۰ هزار رأس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار