امام جمعه بروجرد گفت: نامگذاری هفته وحدت ابتکار ماندگار امام خمینی (ره) بود که توطئه های دشمنان را خنثی کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ 29 September 2023

به گزارش تابناک لرستان، حجت الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالروز میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع)، اظهار کرد: در سال‌های اخیر و اغتشاشات برخی متاسفانه مامور دشمن بودند و اختلاف بین شیعه و سنی را رقم زدند که اقدامات رهبری و رئیس جمهور فتنه دشمنان را خنثی کرد، همه وظیفه داریم وحدت بین مسلمانان را حفظ کنیم و از برکات وحدت برای نظام دور نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: با میلاد پیامبر (ص) عالم نورانی و دگرگون شد، پیامبر (ص) گل سر سبد خلقت است.

امام حمعه بروجرد با اشاره به سالروز گرامیداشت فرماندهان جنگ، افزود: فرماندهان دوران دفاع مقدس که هرکدام از آنان با سن کم نخبگانی بودند، سرنوشت جنگ را به نفع اسلام و انقلاب رقم زدند، فرماندهان شهید بر گردن ملت ایران حق بزرگی دارند که با ادامه دادن راه شهدا باید دین خود را به شهدا ادا کنیم.

حسینی، با اشاره به سالروز تبعید امام خمینی (ره)، گفت: تبعید امام (ره) از عراق به ترکیه دسیسه دشمنان بود که مردم مسلمان منطقه به امام (ره) دسترسی نداشته باشند، ولی هجرت امام (ره) به پاریس باعث شد اندیشه‌های امام (ره) از دورترین نقطه به ایران و کشور‌های اسلامی صادر شد.

خطیب جمعه بروجرد با اشاره به روز سالمندان گفت: غربی‌ها سالمندان را مزاحم زندگی می‌دانند و آنان را در خانه سالمندان نگهداری می‌کنند، در کشور اسلامی ما نیز این فرهنگ وجود دارد، البته برخی امکان نگهداری از سالمند را ندارند، ولی کسانی که امکان نگهداری دارند باید از برکات وجود آنان استفاده کنند.

وی با اشاره به پرتاب ماهواره نور ۳ توسط سپاه افزود: این ماهواره با موفقیت در مدار قرار گرفت که توفیق بزرگی برای ایران است این نشانه نبوغ دانشمندان جوان ایران اسلامی است، خداوند به ایران اسلامی توجه ویژه دارد و جوانان دانشمند به ما عطا کرده است که باعث پیشرفت کشور شده اند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به خنثی شدن ترور‌های زنجیره‌ای توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در برخی نقاط کشور گفت: تروریست‌ها قصد داشتند با ترور مولوی‌ها و برخی قضات دادگستری، اختلاف بین شیعه و سنی رقم بزنند که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) توطئه دشمنان خنثی شد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار