جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان بروجرد با حضور اعضاء حقیقی و حقوقی در محل کتابخانه باهنر برگزار و تصمیماتی برای رونق فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان اخذ شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹ 07 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، امروز جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد در کتابخانه شهید باهنر این شهر برگزار شد.

مهدی سراب‌نشین معاون فرماندار بروجرد در این جلسه گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد جامعه به رشد و توسعه شهرستان کمک خواهد کرد.

وی افزود: شناسایی و آشنایی شهروندان با مشاهیر علمی و فرهنگی شهرستان بروجرد می‌تواند به بالا بردن فرهنگ کتابخوانی کمک کند.

سراب نشین اظهار داشت: برای بهتر اداره کردن کتابخانه‌های شهرستان بروجرد، کار گروه مالی برای هزینه کرد اعتبارات در امور کتابخانه‌ها تشکیل شود.

معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد گفت: مسائل فرهنگی جامعه بسیار مهم است و اگر بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخانه را ترویج دهیم به رشد و توسعه شهرستان کمک کرده‌ایم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا فرزندانمان به جای گذراندن وقت در فضای مجازی، کتاب را جایگزین کنند، زیرا کتاب یک دوست بسیار مفید برای همه آحاد است.

این مسوول بیان کرد: بروجرد شهر گردشگر پذیر است و ما می‌توانیم با احداث پارک کتاب با معرفی نویسندگان شهرستانی و تالیفات آنان بروجرد را به گردشگران معرفی کنیم.

برگزاری جشنواره انتخاب کتاب سال

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: با برنامه‌ریزی مناسب، جشنواره انتخاب کتاب سال را در بروجرد تا پایان امسال برگزار کنیم.

حمید آقایی افزوذ: شهرستان بروجرد ظرفیت‌های بالایی در زمینه تالیف کتاب دارد و سالانه تعداد بسیاری کتاب در حوزه‌های مختلف از نویسندگان شهرستان بروجرد در مرکز شناسایی مفاخر و اسناد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد رونمایی می‌شود.

وی اظهار داشت: کتاب سال در زمینه علمی و فرهنگی و دفاع مقدس و بروجرد شناسی شناسایی و انتخاب شود.

هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی برای افتتاح بخش پژوهشگران ۲ کتابخانه بروجرد

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد گفت: بخش پژوهشگران کتابخانه شهید باهنر و دکتر آیتی هر کدام ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر از کسانی که مایل به مطالعه در محیطی آرام را دارند را فراهم کرده است.

فرهاد سوداگر افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ نمایشگاه کتاب در مناسبت‌های ملی و مذهبی در سطح شهرستان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: بخش بروجرد شناسی یکی از نیاز‌های اساسی کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد است که باید تلاش کنیم این بخش راه اندازی شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون هفت ویژه برنامه فرهنگی با اعتبار ۱۶ میلیون تومان در سطح شهرستان برگزار شده است.

شهرداری بروجرد سهم کتابخانه‌های عمومی را پرداخت کرد

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: سهم نیم درصد شهرداری بروجرد برای کتابخانه‌ها طی یک سال و نیم گذشته یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان بوده که واریز شده است.

اشرف چگنی افزود: انتظار داریم سهم نیم درصد شهرداری هزینه کار‌های فرهنگی و اساسی برای ارتقا سطح علمی جوانان شود.

وی اظهار داشت: خرید کتاب‌های کنکوری به روز شده برای دانش آموزان بی‌بضاعت در کتابخانه‌ها و اختصاص اتاق مطالعه برای دانش آموزان مستعد که توان مالی اندکی دارند در بروجرد ضروری است.

آمادگی شورا و شهرداری برای رونق فرهنگی شهر

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در این جلسه گفت: با شفاف سازی و افزایش درآمد و پرداخت سهم نیم درصد شهرداری به کتابخانه ها، امور کتابخانه‌ها نیز آنان رونق گرفته است.

میثم گودرزی افزود: شهرداری برای رونق کار‌های فرهنگی آمادگی دارد و نیاز است تا هنرمندان و نخبگان ایده‌های خود را ارائه دهند.

وی اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی با برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در مدارس به شهرداری کمک کنند و پرداخت عوارض را نهادینه کنند، پرداخت عوارض باعث می‌شود شهرداری نیز سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را بهتر پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار فارس دومین جلسه نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد در سال جاری با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در کتابخانه شهید باهنر بروجرد برگزار شد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار