معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با حمایت‌های دولت هزینه‌های بستری در حوزه ناباروری ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و در حوزه درمان سرپایی نیز بیماران نشان دار ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ 07 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، سعید کریمی امروز و در حاشیه بازدید ار بیمارستان‌های خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور فعال هستند که از این مجموع ۱۵ هزار و ۴۰۰ تخت در دولت سیزدهم ایجاد شده است، عنوان کرد: هشت هزار تخت آماده به خدمت نیز در سطح کشور وجود دارد که با استخدام ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۲۸ مهرماه جاری فعال خواهند شد.

وی بیان کرد: با فعال شدن این تعداد تخت جهش قابل توجهی در تخت‌های بیمارستانی اتفاق می‌افتد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در زمینه تخت‌های آی سی یو و پی‌ای سی یو تعداد به ۲ برابر رسیده است، خاطر نشان کرد: چهار هزار پزشک متخصص و فوق تخصص طی ماه جاری در سطح کشور توزیع خواهد شد که حداقل ۶۰ پزشک متخصص در تمامی رشته‌های مورد نیاز سهم لرستان خواهد بود.

کریمی به راه‌اندازی تخت‌های بیمارستانی طی ۲ سال گذشته در سطح کشور اشاره کرد و افزود: طرح‌های بیمارستان تعهدات دولتی هستند که منابع مورد نیاز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی و تجهیز مراکز درمان ناباروری در سطح لرستان نیز گفت: یک مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در شهرستان بروجرد بهره‌برداری می‌شود و تمام مراکز درمان ناباروری استان نیز به سطح سه ارتقا پیدا خواهند کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: با حمایت‌های دولت هزینه‌های بستری در حوزه ناباروری ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و در حوزه درمان سرپایی نیز بیماران نشان دار ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار دارند.

کریمی در خصوص اپیدمی سویه جدید ویروس کرونا به نام «پیرولا» توضیح داد: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به این ویروس در کشور گزارش نشده و شایع‌ترین سویه ویروس کرونا در ایران «ایکس بی بی» امیکرون اس.

وی بیان کرد: تا یک هفته پیش شیوع ۳۰ درصد کرونا و هشت درصد آنفلوآنزا داشتیم که درصد ابتلا به آنفلوآنزا بیشتر و ابتلا به کرونا کمتر شده است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار