اردبیل - ایرنا - سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست کوثر از دستگیری یک شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ 18 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، از اداره کل محیط زیست استان اردبیل، یوسف رشیدی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست با همیاری دوستداران محیط زیست و همکاری ماموران نیروی انتظامی موفق به شناسایی و دستگیری شکارچی متخلف در شهرستان کوثر شدند.

یوسف رشیدی افزود: محیط‌بانان در بازرسی از منزل این شکارچی متخلف و غیرمجاز لاشه یک راس بز به همراه سر یک راس کل و ادوات شکار شامل دوربین چشمی، یک قبضه اسلحه شکاری و تعدادی فشنگ کشف و ضبط کردند.

سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر اظهار کرد: فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.

رشیدی از برخورد قاطع ماموران یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان با افراد متخلف و سوء استفاده کنندگان از محیط زیست خبر داد و از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

منطقه شکار ممنوع دربند مشکول به وسعت ۳۰ هزار هکتار در جنوب شهرستان کوثر واقع شده و به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالایی است، این منطقه یکی از زیستگاه‌های مهم استان اردبیل در تنوع حیات وحش بخصوص پستانداران شاخص از جمله بز کوهی یا پازن است.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار