معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تلاش سه استان غرب کشور برای تعریف یک مسیر گردشگری با عنوان محور "تاریخ و تمدن غرب" به منظور تبدیل آن به مقصد جدید گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 01 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا وحید امیر با اشاره اهتمام سه استان غرب کشور برای تعریف یک مسیر گردشگری جدید در ایران، اظهار کرد: از چند سال پیش تلاش‌هایی برای تعریف یک مسیر گردشگری جدید در غرب کشور انجام شد، اما متاسفانه تاحدودی عقیم مانده بود. 

وی افزود: اخیرا سه استان کرمانشاه، کردستان و همدان برای تحقق این هدف نشستی را به میزبانی همدان تشکیل دادند تا محور گردشگری "تاریخ و تمدن غرب" را اجرایی کنند و تفاهم نامه‌ای هم به این منظور بین شهرداران آنها منعقد شد.

معاون گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه این دومین مسیر گردشگری ایران پس از محور گردشگری یزد، اصفهان و شیراز در مرکز کشور خواهد بود، عنوان کرد: باتوجه به اینکه کرمانشاه سه اثر تاریخی ثبت جهانی شده و چند اثر در فهرست موقت ثبت جهانی دارد، محور این مسیر گردشگری خواهد بود.

وی هدف از تعریف این مسیر گردشگری را شکوفایی صنعت گردشگری در کرمانشاه، همدان و کردستان خواند و تاکید کرد: این سه استان دارای جاذبه‌های بسیاری در حوزه آثار تاریخی، طبیعت بکر و دست نخورده، فرهنگ و آداب و رسوم غنی و ...هستند و می توانند با کمک هم زمینه‌ای برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را فراهم کنند.

امیری اضافه کرد: همچنین کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک و کردستان هم به عنوان شهر خلاق موسیقی به ثبت یونسکو رسیده‌اند و در این زمینه ها حرف های زیادی برای گرفتن دارند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا با برگزاری جشنواره های مشترک، شب های فرهنگی، تبلیغات و تعامل دفاتر گردشگری با یکدیگر بستر معرفی جاذبه‌های این سه استان را فراهم کنیم.

معاون گردشگری استان خاطرنشان کرد: طبق مصوبات این نشست که با حضور مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، معاونین گردشگری و شهرداران کرمانشاه، همدان و سنندج برگزار شد، دبیرخانه محور گردشگری تاریخ و تمدن تشکیل و برای سال اول در شهر همدان خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار