معاون استاندار کرمانشاه:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: حاج قاسم نقطه هم‌گرایی تمام مردم ایران است، زمانی که یک الگو و شخصیت والا من و منافع من مطرح را مطرح نکند و مردم ببینند که تمام وجود او وقف دین است همین محبوبیت اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ 02 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه (۱۲ دی‌ماه) در همایش شهید‌القدس که به مناسبت ایام سالروز شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی در تالار بهمن دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه مالک اشتر نزد امیر‌المومنین (ع) در حدی والا بود که ایشان در وصف مالک می‌گوید آیا موجود دیگری هست که بتواند مانند مالک باشد؟

وی افزود: دلیل ارتباط امیرالمومنین (ع) با یک سرباز یا سردار این‌گونه است، تا پیش از سال ۱۳۹۸ این روایت برای ما غیرملموس بود، اما بعد از شهادت سردار عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی این مسئله برای ما قابل درک است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) در جواب افرادی که او را به حکومت دعوت می‌کردند می‌فرمودند که شما مرا برای خودتان می‌خواهید، اما من شما را برای کلمه الله می‌خواهم.

وی بیان کرد: باید به این فکر کنیم که ما قرار است با جمهوری اسلامی به جایی برسیم یا اینکه جمهوری اسلامی را به جایی برسانیم.

شعبانی تشریح کرد: حاج قاسم یک پدیده نادر غیرقابل تکرار نیست، این برداشت غلطی است که خیلی از ما نسبت به ایشان داریم، این مرد پرورش یافته اسلام و مکتب امام خمینی (ره) است، فرهنگی که حاج قاسم پرور است اهمیت دارد، زیرا ما به امثال ایشان نیاز داریم.

وی اضافه کرد: حاج قاسم حتی در استفاده از کلمات به کمال رسیده بود و دقت می‌کرد که «من» کارایی نداشته باشد، ایشان نقطه هم‌گرایی تمام مردم ایران است، زمانی که من و منافع من مطرح نباشد و مردم ببینند که تمام وجود او وقف دین است همین محبوبیت اتفاق می‌افتد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: حاج قاسم در مکتبی رشد کرد که احتمال رشد حاج قاسم‌های دیگر در آن بسیار زیاد است، دانشجویان عزیز، تا چشم روی هم بگذارید سکان کشور در دستان شماست، اگر می‌خواهید این ذره به خورشید برسد باید تلاش کنید.

وی بیان کرد: در نسل ضد همه چیز تاریخ مصرف دارد و هیچ چیز برای آنها مقدس نیست، اما همین نسل زمانی که به حاج قاسم می‌رسد واکنش دیگری دارد، معنویت در جامعه ما زنده است، بنابراین اگر نقشه راه را درست پیش برویم به هدف می‌رسیم.

شعبانی عنوان کرد: خدا را هزار مرتبه شاکریم در عصری زندگی می‌کنیم که این اتفاقات را دیدیم، ما امروز قاسم سلیمانی‌ها و سردار حاجی‌زاده‌ها را دیده‌ایم، حاج قاسم نقطه اشتراک همه جریان‌های سیاسی است، اما وقتی که به وصیت‌نامه ایشان مراجعه می‌کنیم، ایشان فقط ولایت فقیه را توصیه می‌کند.

وی ادامه داد: به هر ترتیبی که بخواهید کار کنید تنها راه ولایت فقیه است، موضوع ولایت پذیری حاج قاسم مهم‌ترین موضوع است، تنها چیزی که ایشان را برپا نگه‌ می‌داشت این بود که حرف، حرف مقام معظم رهبری است و نباید بر زمین بماند.

شعبانی تشریح کرد: امروز پرچم‌دار، کسی است که در تمامی حوزه‌ها پیرو ولایت فقیه باشد، اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی حرکت صعودی خود را داشته باشد باید گوش به فرمان ولی خود باشیم، اگر اکنون مشکلاتی داریم به دلیل عمل نکردن به دستور اسلام و اوامر ولی فقیه است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار کرمانشاه بیان کرد: نتیجه ایمان و عمل صالح تبدیل شدن به حاج قاسم است، امروز تک ستاره‌هایی مانند ایشان تبدیل به کهکشان می‌شوند.

وی در پاسخ به محمد‌امین ستوانی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص بحث انتخابات گفت: موضوع انتخابات مربوط به حزب ختصی نیست و مربوط به نظام اسلامی است.

شعبانی افزود: امسال مقام معظم رهبری فرمود که هم جمهوریت و هم اسلامیت را تقویت کنید، چیزی که دشمن سعی ‌می‌کند جا بیندازد اعلام تنها گذاشتن جمهوری اسلامی توسط مردم است، در صورتی که این مطلب کذب محض و با آمار قابل اثبات است.

وی تشریح کرد: کنشگری سیاسی یعنی پای صندوق آمدن مسئله مهمی است، یک بحث اجتماعی هم داریم و آن پای کار آوردن مردم است، مردم بودند که فتنه ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱ را حل کردند، حضور، مشارکت و انتخاب درست مردم باید تبیین شود.

باید در راستای «مهار تورم و رشد تولید» گام برداریم

افشین غنی زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در این همایش، اظهار کرد: هفته‌ای که در آن قرار داریم هفته پر اتفاقی شامل نهم دی، سالروز شهادت حاج قاسم و هفته بصیرت است.

وی افزود: چند ماه است که مردم مظلوم فلسطین بنابر مکتب حاج قاسم با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند، مردم آمریکا و اروپا طرفدار مقاومت هستند و بانی این تفکرات شهید سلیمانی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: ما باید همیشه آگاه باشیم و برای آگاهی و روشنگری نسل کنونی تلاش کنیم، نتیجه این روشنگری‌ها قطعا پیروزی است.

وی بیان کرد: وظیفه عمومی ما در کشور جهاد تبیین است، باید مشکلات را بشناسیم و برای رفع آنها تلاش کنیم، همچنین باید در راستای شعار سال که «مهار تورم و رشد تولید» است گام برداریم.

مبانی اسلامی همیشه به روز است

یعقوب تیشه کنی نماینده مقام معظم رهبری در بسیج دانشجویی کرمانشاه در این همایش، اظهار کرد: اگر منظور از قدیمی شدن اسلام فقط قدیمی شدن سازه‌های آن زمان و شرایط زیستی است صحیح است، اما مسئله در ریشه به روز است.

وی افزود: روایات ائمه، صداقت امیرالمومنین(ع) با حضرت زهرا (س) و محبت میان آنها کاملا به روز است، اگر در خانواده‌ای صداقت و محبت به روز باشد، به کانون آن خانواده کمک ویژه‌ای می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در بسیج دانشجویی کرمانشاه تصریح کرد: اخیرا مقاله‌ای در کشورهای اروپایی چاپ شده که در آن نوشته‌اند علت این که حاج قاسم را شهید کرده‌اند شکست جبهه مقاومت نبود، بلکه این بود که می‌دیدیم او اسلام ناب محمدی را به جهان صادر می‌کند.

فرهنگ شهادت برتری ما در برابر جهان است

صادق اشک تلخ همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در این همایش، اظهار کرد: شهید سلیمانی همیشه بر این مسئله تاکید داشت که دو روی سکه مقاومت را بازگو کنید که یک روی آن جنایات تکفیری‌ها و روی دیگر تلاش و مجاهدت‌های جبهه مقاومت است.

وی افزود: تکبیری در میدان عمل توسط داعش گفته نمی‌شد که از سر ترس بود، تنها برای عوام فریبی در رسانه‌ها تکبیر می‌گفتند.

این رزمنده مدافع حرم تصریح کرد: تفاوت دانشگاه شهادت و سایر دانشگاه‌ها در اثر متقابل دانشجو و استاد است، یعنی هم استاد و هم دانشجو از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند.

وی بیان کرد: مقام معنوی حاج قاسم را مقام معظم رهبری می‌دید، سلوک معنوی و عرفانی حاج قاسم دو طریق داشت که یکی توسل متوالی به حضرت زهرا (س) و دیگری تواضع مطلق به شهدا بود.

اشک تلخ اضافه کرد: ما در بررسی توازن قوا دست برتر نداریم، اما دست برتری داریم که این انقلاب را ۴۴ سال برپا نگه داشته و آن شهادت است، اگر می‌خواهیم این نظام برپا بماند باید فرهنگ شهادت را ترویج کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار