همزمان با ششمین روز از دهه فجر، ۲ طرح آبیاری تحت فشار ذیل طرح‌های زنجیره سبز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان در شهرستان کوهدشت به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 06 February 2024

به گزارش تابناک لرستان، مقارن با ششمین روز از دهه مبارک فجر؛ ۲ طرح آبیاری تحت فشار ذیل طرح‌های زنجیره سبز ستاد اجرایی لرستان در این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مجید طائف، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان در این مراسم با اشاره به اینکه این ستاد در راستای پایدارسازی امنیت غذایی طرح‌های زنجیره سبز و آبی در در اولویت‌های اصلی قرار داده است، تصریح کرد: این طرح‌ها با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان‌ها توسط کارگروه‌های تخصصی اجرایی می‌شود.

 

وی افزود: در لرستان طرح‌هایی ازجمله کشت زعفران، موسیر و گیاهان دارویی در حوزه کشاورزی و آبیاری بارانی، قطره‌ای، تجهیز چاه، کانال‌کشی و تعمیر قنوات در حوزه مدیریت منابع آبی ذیل طرح‌های زنجیره سبز ستاد اجرایی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

طائف ادامه داد: به مناسبت دهه مبارک فجر طرح آبیاری تحت فشار ثابت با میزان اراضی تحت پوشش ۸ هکتار و سرمایه‌گذاری ۳۷۵ میلیون تومان و طرح تولید موزائیک و مصنوعات سنگی و تزئینی با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۳۱ فقره تسهیلات در حوزه طرح‌های زنجیره سبز و آبی این ستاد پرداخت شده است، گفت: میزان اعتبار این طرح‌ها ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار