امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ راهیان نور گفت: در انتخابات امسال امنیت و سلامت کامل را داشتیم.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵ 08 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری ظهر امروز جمعه (۱۸ اسفندماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: در روزهای پایانی ماه شعبان هستیم، فرصت‌های استثنایی سال هنوز در اختیار ما هستند و زمان کنونی مختص استغفار و توبه است. 

 

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) در خطبه شعبانیه سفارش ویژه‌ای به رسیدگی به فقرا و ایتام دارد، همچنین باید در نظر داشته باشیم که عظمت ماه مبارک رمضان به‌دلیل نزول یکباره قرآن کریم در این ماه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: قرآن کریم ۲ نزول داشته است؛ یک نزول دفعی و یک‌باره که در شب قدر بر قلب مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل شد

 

وی ادامه داد: یک نزول تدریجی نیز داریم که طی ۲۳ سال بر قلب مبارک پیامبر گرامی اسلام نازل شد.

 

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اهداف نزول قرآن، ابراز کرد: سه وظیفه مهم بر عهده قرآن‌ کریم است که با این سه هدف قرآن بر بندگان نازل شد؛ هدف اول هدایت‌گری قرآن برای همه انسان‌هایی است که در روی زمین هستند، دوم اینکه قرآن شاهد و گواه معتبری بر هدایت است و سوم به این دلیل که قرآن قوه تشخیص حق از باطل است. 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان با یادآوری این نکته که به‌ حکم شرع گرفتن روزه واجب است، بیان کرد: وقتی بنده مؤمن، در ماه مبارک رمضان، از اموری که قبلاً بر او حلال بوده است برای رعایت حکم الهی چشم می‌پوشد، صاحب اراده و ایمانی قوی می‌شود که می‌تواند از حرام خدا چشم بپوشد و بر نفس خود مسلط شود.

 

غفوری عنوان کرد: راهیان نور اتفاق فرهنگی بسیار مهمی است که در کشور ما با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب سال‌ به‌ سال رونق پیدا کرده است.

 

وی گفت: راهیان نور حقیقتاً نقش یک زیارت بصیرت‌افزا را ایفا می‌کند و در سازندگی و ایجاد تحول روحی و معنوی نسل جوان که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند بسیار تأثیرگذار است. 

 

غفوری با بیان اینکه استان کرمانشاه مناطق جنگی فراوانی دارد، تشریح کرد: باید از این فرصت معنوی هم برای بصیرت‌افزایی جوانان استان خود و سایر استان‌ها استفاده کنیم، انتظار داریم که فرهنگ راهیان‌ نور هم در کرمانشاه و هم در کشور رونق بیشتری پیدا کند.

 

امام جمعه کرمانشاه در رابطه با انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در انتخاباتی که برگزار شد، به‌ فضل الهی چهار عنصری که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند محقق شد و انتخابات، بسیار سالم و با امنیت کامل برگزار شد. 

 

وی خاطرنشان کرد: درصد شرکت در انتخابات حدود ۴۱ درصد بوده است که با توجه به تبلیغات بسیار گسترده دشمنان علیه انتخابات، قابل قبول است.

 

در پایان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با قدردانی از همه کسانی که در برگزاری انتخابات کمک کردند، گفت: از خداوند متعال برای کسانی که انتخاب شده‌اند آرزوی موفقیت دارم و عرض می‌کنم روزهای تبلیغات انتخابات را از یاد نبرند و باحضور در بین مردم، با مردم مأنوس باشند و با واقعیت‌های زندگی آنان آشنا شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار