مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از صادرات ۶ میلیون و ۷۱۶ هزار تن کالا از پایانه های مرزی استان طی ۱۱ ماه سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 11 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر سید شهرام کهریزی اظهار کرد: استان کرمانشاه داری ۵ پایانه مرزی است؛ که مبادلات تجاری و مرزی هم در بخش عربی و هم حوزه اقلیم کردستان در حال انجام بوده که طی ۱۱ ماهه سال‌جاری ۶ میلیون و ۷۱۶ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: پایانه‌های مرزی کرمانشاه به لحاظ تجاری و مسافری یکی از گلوگاه‌های تقویت امور اقتصادی و اشتغال استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یک مرز باسابقه و مهم می‌تواند نقش مهمی در ارتقا و توانمندی بیشتر فضای کسب و کار، اشتغال زایی و رونق کارآفرینی در استان کرمانشاه ایفا کند.

وی تناژ ورودی کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان را در ۱۱ ماهه سال‌جاری بیش از ۳ میلیون تن کالا بر شمرد و گفت: این تناژ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه افزود: پایانه مرزی پرویزخان در ورود ناوگان حمل و نقل کالا طی ۱۱ ماهه سال‌جاری ۳۸۹ درصد افزایش داشته است به نحوی که امسال ۱۲۰ هزار خودرو وارد این پایانه مرزی شده است.

کهریزی خاطرنشان کرد: یک برنامه منظم برای بررسی مشکلات و مسائل پایانه‌های مرزی استان برنامه ریزی شده است که با بازدیدهای میدانی بتوانیم نیازمندی‌های پایانه‌های مرزهای را شناسایی و نسبت به رفع مشکلات موجود و فراهم کردن بسترهای مناسب اقدام کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار