رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مراجعه ۱۲۵ هزار و ۲۳۶ نفر به بیمارستانهای استان در ایام نوروز خبر داد و گفت که از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۸۱۱ نفر به صورت سرپایی و ۲۱ هزار و ۴۲۵ نفر بستری شدند.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶ 06 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، قباد محمدی با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و اورژانس ها در ایام نوروز فعال و با تمام توان در حال ارائه خدمت به مردم و مهمانان نوروزی در استان بودند، افزود: تعداد تخت های فعال دانشگاهی در این ایام ۲ هزار و ۷۴۸ تخت، تعداد تخت های غیر دانشگاهی ۸۹۶ مورد و ضریب اشغال تخت در این مدت بیش از ۶۶ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه در ایام نوروز و در برنامه سلامت نوروزی اقدامات موثری در راستای حفظ سلامت مردم و مسافران نوروزی انجام دادند، گفت: تعداد ۵۱ هزار و ۹۰۰ بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و اقامتی، ۱۶ هزار و ۵۷۷ بازدید از سامانه های آبرسانی و ۱۵ هزار و ۳۴۳ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی طی این مدت توسط این گروه انجام شد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد ۶۷ مورد تعطیلی مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی، ۴۶ هزار و ۵۶۹ مورد سنجش کیفیت مواد غذایی با استفاده از دستگاه های پرتابل بازرسی، ۴۱۵ مورد رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه بهداشت و ۱۹۰ هزار و ۴۲۰ کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته نیز توقیف و جمع آوری شد.

محمدی با اشاره به انجام تعداد یک هزار و ۹۷ مورد نمونه آب و مواد غذایی جهت کنترل کیفیت میکروبی و شیمیایی گفت: نظارت های فوق با مشارکت ۲۴۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۱۲۰ تیم از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ شب در طول برنامه انجام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در نوروز ۱۴۰۳ اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه در کنار دیگر دستگاه‌های خدمت رسان به مسافران و مردم ارائه خدمت کرد، افزود: در ایام نوروز ۲۵ هزار و ۶۹ تماس با مرکز ارتباطات گرفته شد که از این تعداد چهار هزار و ۹۳۹ تماس به ماموریت ختم شد ضمن اینکه در ماموریت های انجام شده سه هزار و ۷۱۶ بیمار و مصدوم مورد درمان و پایش قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد ماموریت های غیر ترافیکی نیز سه هزار و ۹۴۹ مورد بود که برای ۲ هزار و ۷۲۵ بیمار مصدوم اقدامات اولیه صورت گرفته یا به مراکز درمانی منتقل شدند و متاسفانه ۱۰۴ نفر نیز فوتی ثبت گردید، گفت: همچنین در این ایام ۳۶۴ نفر به کمپ نوروزی شهید دکامی مراجعه کرده اند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، حدود چهار هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در ۲۵ بیمارستان دولتی، خصوصی و نظامی دارد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه طی نوروز امسال ۲ میلیون و چهار هزار و ۹۷۵ نفر از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی استان بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار