معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت :با معرفی یک پزشک ، مشکل پلدختردر زمینه پزشکی قانونی رفع شد.
کد خبر: ۱۲۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 13 November 2015

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت :با معرفی یک پزشک ، مشکل پلدختردر زمینه پزشکی قانونی رفع شد.

به گزارش خبرگزاری تابناک از پلدختر لرستان پیمان آسترکی که روزچهارشنبه 20 آبان برای بازدید از حوزه سلامت پلدختر به این شهرستان آمده بود در نشست پرسش وپاسخی که در سالن کنفرانس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان پلدختر با اصحاب رسانه وخبرنگاران داشت بیان کرد: فریدون فرمانی به عنوان پزشک قانونی پلدختر انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی در جذب نیرو مشکل داردگفت : نبود پزشکی قانونی فقط مختص به پلدختر نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی دارد نیروهای پزشکی قانونی را تامین می کند.

پیمان آسترکی عنوان کرد:خدمات دهی پزشکان خارج از طرح تحول باعث می شودمزایای پرداخت آنها با مشکل مواجه شده وهمین امر باعث عدم رغبت پزشکان به فعالیت در پزشکی قانونی شود.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی استان هیچ مکاتبه ایی برای پزشک قانونی پلدختر با ما نداشته است ادامه داد: شورای تامین پلدختربرای تامیین پزشکی قانونی با ما مکاتبه کردوما فوراً پزشک را تامین کردیم.

آمارمرگ ومیر مادران بارداردر سال 94 به صفر رسیده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در ادامه گفت: یک صدوده میلیاردتومان به بحث طرح تحول سلامت در لرستان اختصاص داده شده است .

وی با بیان اینکه 57درصداین اعتبار به بحث کاهش هزینه ازتوان مالی مردم اختصاص داده شده است افزود: در شهر 6 درصد ودر روستا 2درصدازهزینه را خود مردم متحمل می شوند ولی مابقی را سیستم درمانی پرداخت می کند.

پیمان آسترکی با بیان اینکه طرح تحول سلامت درهفت بسته اجرا می شود عنوان کرد: تا به حال سه مرحله از آن انجام شده است و 150 هزارنفر از ما خدمات بسته ایی دریافت کرده اند.

وی ضمن اشاره به اینکه 22 هزار زایمان طبیعی رایگان داشته ایم گفت: کاهش مرگ ومیر زنان بارداریکی از آیتم های توسعه سیستم درمانی است وطبق آماردر سال گذشته 50 درصد کاهش ودرسال 94 این آمار به صفر رسیده است.

معاونت درمان علوم پزشکی به اختصاص 8 میلیارد تومان به طرح تحول شهرستان پلدختر اشاره کرد وگفت :در بحث هتلینگ وتغییر اورژانس فعالیتهای خوبی صورت گرفته ودر زمینه کلینیک ویژه وبلوک زایمانی نیز برنامه هایی برای آینده در دست است.

پیمان آسترکی افزود: در بحث پزشک متخصص برای شهرستان پلدخترمشکل پزشکان رادیو لوژی ، سنوگرافی ، متخصص داخلی ، حل شده است ودر زمینه پزشک جراح ارتوپدومتخصص چشم پزشکی ومتخصص کلیه نیز پیگیر موضوع هستیم.


آسترکی در پاسخ به پرسشی درمورد چاره اندیشی در باب ورود شهروندان رومشگان وبار مراجعین آن به طرف سیستم درمانی شهرستان پلدخترنیز گفت: با توجه به موقعیت شهرستان رومشگان لازم است که هردوشهر کوهدشت وپلدختر را مورد حمایت قرار دهیم.

وی به با بیان اینکه 22 بیمار دیالیزی در پلدختر درحال گرفتن خدمات از این شیوه درمانی هستندگفت: دستگاههای دیالیز در این شهرستان به خاطر کهنه بودن نیازمند نوشدن هستند .

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان سخنان خودبرای حل تغییراین دستگاهها خواهان ورود خیرین حوزه سلامت به این مبحث شد.

مجمع خیرین حوزه سلامت در پلدختر بی تحرک است

درادامه نشست سالارعلیزاده رییس مجمع خیرین حوزه سلامت استان با بیان اینکه ابتدا مجمع خیرین حوزه سلامت کشور در شیراز افتتاح شد وسپس در سطح استانها وشهرستانها فعالتر گردید،بیان کرد: اما متاسفانه مجمع خیرین حوزه سلامت در سطح شهرستان پلدختر تحرکی ندارد.

وی افزود: مجمع خیرین دراستان لرستان 11500مترمربع زیربنادردست ساخت داردو29 هزار متر مربع توسط خیرین زمین اهداءشده است.

علیزاده ادامه داد:11 باب ساختمان توسط مردم اهداء گردیده که یک باب آن در پلدختر است همچنین 5 باب خانه بهداشت در سال 92 و93 توسط خیرین حوزه سلامت احداث شده ودر زمینه اهدا تجهیزات پزشکی نیز فعال هستیم .

رییس مجمع خیرین حوزه سلامت با اشاره به اینکه 37 میلیارد و350 میلیون تومان خیرین حوزه سلامت در بحث سلامت سهم داشته اند ،خواهان ورود وتحرک بیشتر خیرین حوزه سلامت در سطح شهرستان پلدختر شد.

امام جمعه پلدختر: کمبود متخصص در پلدختر حتماً رفع گردد

حجة السلام محمد سوری امام جمعه پلدخترنیز که در این نشست حضور داشت با اشاره به اهمیت کمک به استانهای نیازمند ومناطق محروم ازامکانات ،گفت : مشکل سونوگرافی زنان در پلدختر رفع گردیده است ولی هنوز کمبود متخصص داریم که دانشگاه علوم پزشکی حتماً باید این مشکل را برطرف کند.

وی با اشاره به بحث پزشکی قانونی نیز تذکر داد: با گذشت سی وچند سال از عمر انقلاب نباید این مشکلات وجود داشته باشد.

سوری عنوان کرد: الان نیروهای تحصیل کرده زیادی داریم که لازم است برخی از کارها به پشتوانه این نیروها سریع حل شود.

انتقادفرماندار پلدختر از رییس سازمان پزشکی قانونی

در پایان این نشست نورالدین درمنان فرماندار پلدخترگفت: موقعیت جغرافیایی پلدختر به خاطر حجم ترافیکی وهمجواربودن با نقاط پر رفت وآمدایجاب می کند که در حوزه سلامت خصوصاً مبحث فوریتهای پزشکی توجه ویژه ای به آن شود.

فرماندار پلدختربا بیان اینکه طرح تحول سلامت برای دولت تدبیر وامید یک شاخص است بیان کرد:طرح تحول سلامت در پلدختر علاوه بر همه کاستی ها نمودخوبی داشته است واین از افتخارات دولت روحانی است.

وی با انتقاد از رییس سازمان پزشکی قانونی در لرستان تصریح کرد:انتظار داشتیم که رییس سازمان پزشکی قانونی این مشکل پلدختررا خود پیگیری می کردچون به مدت یک ماه شهرستان فاقد پزشکی قانونی بود.

نورالدین درمنان درپاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره روند استخدامی ها در شبکه بهداشت ودرمان شهرستان پلدختر نیز گفت: کمیته ایی تشکیل داده شده که بوسیله آن قانونی بودن این استخدامها شفاف شود.

فرماندار پلدختر در پایان سخنان خود خواهان تکمیل مطالبات مردم پلدختر در بحث حوزه سلامت شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار