نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از افزایش 50 درصدی بودجه مناطق محروم در سال آینده نسبت به امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶ 15 March 2015
به گزارش ایرنا ، منصور حقیقت پور روز یکشنبه در جمع اهالی روستای ایوریق بخش هیر از توابع شهرستان اردبیل افزود: تلاش مسوولان بر تامین رفاه مردم به ویژه روستاییان متمرکز شده و این موضوع در نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیگیری می شود تا در حد امکان بهترین خدمات به مردم مناطق محروم کشور ارائه شود.

وی گفت: دولت و مجلس مصمم هستند تا پایان سال 95 تمام مناطق محروم کشور از نعمت گاز برخوردار شوند و این موضوع به وزارت نیرو هم ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون کشورمان در مبارزه جدی اقتصادی با دشمنان قرار گرفته چرا که نفتی که 105 دلار فروخته می شد به 45 دلار کاهش یافته و در صورت فروش نیز پول نفت به راحتی وارد کشور نمی شود و دریافت پول آن نیازمند فرایندهای مختلفی است.

نماینده مردم شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: به رغم این مشکلات و فشارهای سیاسی مسوولان کشور با تمام قدرت و با دلسوزی برای خدمت رسانی به مردم انجام وظیفه می کنند.

حقیقت پور افزود: هماهنگی خوبی بین دولت و مجلس برقرار شده و توانسته ایم تسهیلات مفیدی را برای رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار تخصیص دهیم که بر همین اساس بودجه نمایندگان از محل محرومیت زدایی که به ازای هر نماینده 100 میلیارد ریال بود افزایش یافته است.

وی بیان کرد: امسال دو درصد بودجه کشور در مورد محرومیت زدایی که به نمایندگان برای حوزه های انتخابی خودشان تعلق می گرفت به سه درصد افزایش یافته که در استان اردبیل از بابت هفت نماینده 740 میلیارد ریال بود که این مبلغ به یک هزار میلیارد ریال افزایش یافته و به طرح های مدنظر تعلق می گیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش ساماندهی و آسفالت روستایی نیز مجلس عملکرد قابل توجهی داشته و وزارت نیرو موظف شده حدود دو میلیون تن قیر تولیدی مجانی در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی و آسفالت مناطق روستایی اختصاص دهد.

حقیقت پور افزود: سهمیه آب اردبیل از قزل اوزن دریافت شده و مطالعات مربوط به لوله گذاری برای انتقال آب به دشت اردبیل در حال انجام است که این کار مشکلات بسیاری در حوزه آب را برطرف می کند ولی جایگزینی آبیاری نوین به جای آبیاری سنتی توسط کشاورزان بسیار می تواند در مدیریت و صرفه جویی آب مفید باشد.

وی گفت: مطالعات احداث سد با بودجه استانی انجام می شود ولی اجرای آن از محل اعتبارات ملی است که اگر آب منطقه ای مطالعات مربوط به سد ایوریق را تکمیل کرده و به وزارت نیرو تحویل دهد برای تامین اعتبار آن پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: در زمینه سیب زمینی به همراه برخی از نمایندگان مجلس به وزیر جهاد کشاورزی نامه فرستاده و درخواست کردیم که کمیته ای در راستای ساماندهی تولید ، نیاز بازار ، واردات و صادرات سیب زمینی انجام شود که شاهد به وجود آمدن برخی از مشکلات در این زمینه نباشیم.

حقیقت پور افزود: تا به امروز این کمیته تشکیل نشده و امسال نیز به دلیل گرمای هوا تولید سیب زمینی افزایش و در مقابل قیمت آن کاهش داشته و متوقف کردن واردات سیب زمینی از جمهوری آذربایجان مشکلاتی را به وجود آورد.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه راهکار برای حل این مشکل به دولت ارائه شده تصریح کرد: خرید تمام سیب زمینی ها با قیمت توافقی توسط دولت و اختصاص دو هزار ریال به ازای هر کیلوگرم سیب زمینی از محل هدفمندی یارانه ها به کشاورزان نیز راهکاری بود که این نیز عملیاتی نشده است.

وی اظهار کرد: راهکار سوم اعطای مشوق های صادراتی به صادرکنندگان سیب زمینی بود که این موضوع نیز به دلیل تنگناهای مالی که دولت با آن روبه رو بوده هنوز اجرایی نشده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار